Hvordan lage din egen Spill Computer Board

En effektiv måte å lage din egen datamaskin brettspill er å modellere en eksisterende styret trivia spillet og endre sine spørsmål for å reflektere en datamaskin tema. Denne artikkelen modeller den klassiske Trivial Pursuit brettspill å hjelpe deg å lage ditt eget spill som lærer datakunnskaper. Merk at følgende instruksjoner anta kun to spillere, men spillet lett plass til en rekke spillere.

Bruksanvisning

1 Design styret: På et stykke bygging papir tegne et rektangel minst 11 inches lang med to inches bred. Del opp rektangelet til du har 15 like store rektangler. Rektangelet kan også bli trukket på en tavle for bruk i klasserommet. For et slikt miljø, sikre at hver oppdelt rektangelet er synlig fra rommet står lengst sete.

Merk rutene fra venstre til høyre som følger:

| H | S | H | S | H | S | H | H / S | S | H | S | H | S | H | S |

De Hs representerer datamaskinvare spørsmål og S 'dataprogrammer spørsmål.

Kontroller merkingen ved å bekrefte disse punktene:

bokstavene alternativ (med unntak av sentrum torget) lengst til venstre torget brev er annerledes enn den høyre kvadrat brev

Shade rutene med noen farger du ønsker. Alle rutene er merket "H" få en farge, og alle rutene er merket "S" får en annen farge. Velg en tredje særegen farge for bare sentrum torget.

Hvis du vil, dekorere bord med en datamaskin tema. Tegne bilder av mus og tastatur på rutene, for eksempel.

2 Skriv flere spørsmål for to kategorier, maskinvare og programvare. Vær kreativ, og ser flere ressurser til å lage spørsmål. En utmerket kilde til trivia spørsmål er computerhope.com. Skriv "quiz" i nettstedets søkemotor og følg linkene til quizer.

Gjør en bunke kort med maskinvare spørsmål og en egen bunke med dataprogrammer spørsmål. Skriv fem maskinvarerelaterte spørsmål på en indeks kortet. Skriv "Hardware" (eller bare "H") i det ene hjørnet av kortet. På baksiden av kortet, skrive svarene på spørsmålene. Gjør programkategori kortene på samme måte, men merk dem Programvaren eller bare S på spørsmålet side.

3 Fra et annet brettspill, låne en terning og to stykker som representerer spillere. For eksempel låne de hvite og svarte konger fra et sjakkspill. Plasser spillerne i sentrum kvadratet av spillebrettet. Hvis du spiller på en tavle, bruke magnetiske brikker eller bare markere plassen der hver spiller hviler. Vend en mynt for å avgjøre hvilken spiller går først.

4 Rull terningen, hvis du vant myntkastet. Velg en retning å bevege seg i. Din umiddelbare mål er å svare på et spørsmål i enten venstre mest eller lengst til høyre kvadratet av spillebrettet. Disse rutene er de delmål. Hvis du lander på en vanlig firkantet, torget plateselskap, H (ardware) eller S (oftware) bestemmer hvilken type spørsmål du må svare på. Hvis du svarer riktig, rulle igjen, alltid prøver å lande på en sub-mål. Hvis du lander på en sub-mål og svare dens spørsmålet riktig, samle en token, så målet for den andre sub-mål.

Hvis terningen lander du på en sub-mål firkantet og du svarer på spørsmålet riktig, samle et delmål, representert ved noen tegn du velger. En krone er en mulig token.

Hvis terningen lander du på en vanlig firkantet (dvs. ikke venstre eller høyre torg), svare på torget er spørsmålet riktig å holde igjen og rulle igjen.

5 Fortsett spillet til en av spillerne samler både delmål. Når du samler både delmål, må du bruke bytter på å bevege seg mot sentrum torget, merket H / S. En gang på midten, rulle terningen for å avgjøre spørsmålet kategorien: et partall velger et dataprogram spørsmålet, og en merkelig velger en maskinvare spørsmålet. Svar på spørsmålet for å vinne spillet.