Hvordan lage din egen spillet uten en grad

Hvordan lage din egen spillet uten en grad


Med spillindustrien rir høyt, er en utdanning i videospill design eller programmering nå et fornuftig karrieresteg. Men utenfor den typiske veien til massemarkedet spillet gjør, enkeltpersoner og små grupper smir imponerende prosjekter av sine egne og distribuere dem på nettet gjennom tjenester som Steam. Med de tilgjengelige verktøy for spilldesign, er alt du trenger kreativitet og tid til å komme inn på handlingen.

bruksanvisning

1 Gjør grunnleggende valg om spillet ditt. Vil det være for familie og venner, eller ønsker du å distribuere på nettet? Vil det være et retro spill (tekst-basert, pek-og-klikk), eller ønsker du å realisere et 3D eventyr? Se på Steam indie spill side for en idé om grensene som en person eller liten gruppe kan gå.

For detaljerte chronicles av spillet prosessen, se på Gamasutra artikler om spill banen og Graveyard av to-person studio Tale of Tales. Det teamet beskriver den kreative prosessen, sine verktøy, kollaboratørene de jobbet med, og tilskuddet finansieringsprosessen.

2 Velg utviklingsprogramvaren. Det finnes mange alternativer, gratis og ellers, fra programmeringsspråk til brukervennlige programmer for å lage 3D-skyttere og 2D rollespill. En Digital Dreamer viser bare noen få av disse.

Alternativt kan du se etter et program for å lette deg inn i spillet prosessen, uavhengig av dine kreative mål. Adventure Game Studios er et vennlig og gratis program for å gjøre pek-og-klikk eventyrspill, mens Mac-brukere med en datamaskin i stand til å operere OS9 kan gjerne Worldbuilder.

3 Lær utviklingsprogramvaren. Enten du velger en gratis eller betalt verktøy eller velge et programmeringsspråk som Python, bør det være dokumentasjon i form av hjelp, veiledninger, og et forum på verktøyet nettsider. Lær standard ferdigheter satt nødvendig å foreta en full kamp uten å kjøre inn store snags.

4 Designe spillet ditt. Avhengig av den valgte sjangeren, kan dette bare innebære å velge spillmekanikken og mål (som med et spill som Space Invaders), eller for eventyr og tekstbaserte spill, skrive et manus. Andre viktige designelementer kan inneholde tegn, elementer og rom og steder.

5 Bygg og teste spillet. Etter å ha fullført en første versjon du er fornøyd med, kjøre spillet tidligere venner og familie for å finne feil, vanskelig gameplay, og hull i historien du var ellers ikke klarer å få øye på.

Hint

  • Dra nytte av hjelp tilgjengelig for deg. Dette kan bety å kjøpe retten til å bruke 3D-objekter du ellers ikke ville ønsker å bygge selv, rådgivning med jevnaldrende og eksperter på fora, og finne samarbeidspartnere for å bidra kunst, musikk og andre elementer til kjøttet ut spillet (som Tale of Tales jevnlig gjør).
  • Hvis du trenger finansiering for prosjektet, er Kickstarter et aktivum for kunstnere av hver stripe. Beskriv arbeidet ditt og diktere hvor mye du trenger; mennesker over hele verden vil donere små summer for å hjelpe deg å nå dine mål.