Hvordan lage din egen spillnivå

Å gjøre en video spillet nivå er det første skrittet mot å designe dine egne spill. Nivåene bør utformes uten problematiske områder eller "bugs" som stopper spillet. Dette betyr at hvert område av nivået må være tilgjengelige på en eller annen måte. Nivåer må ha et mål å nå, fiender for å unngå og power ups for å samle inn. Hvert nivå bør tilby en annen variant av den samme grunnleggende spillet spille iboende i spillet. Det finnes mange forskjellige programmer som skaper video spillnivåer. Disse programmene har ulik funksjon. Den samme grunnleggende nivå designprosessen forblir den samme.

bruksanvisning

Tegne

1 Tegn din nivåer ut på et stykke papir. Ta med alle aspekter av rommet (e), for eksempel vegger, plattformer, fiender, power ups og det endelige målet.

2 Tegn ditt nivå bakgrunn. Bakgrunnen gir ditt nivå dybde.

3 Tegn ditt hovedpersonen, fiender og noen sjefer som kan være i nivået. Tegn disse på en egen stykke papir og integrere dem i ditt nivå som det passer deg.

4 Tegn noe annet du kan være lurt å legge til nivået.

Plasser vegger

5 Velg grafikken du ønsker for ditt nivå vegger. Grafikken bør gjenspeile din spillet og nivået.

6 Bruk ditt nivå design program for å plassere veggene i ditt nivå. I plan utforming, kan gulvet også betraktes som en vegg. Veggene tjene som grensene for hvert nivå.

7 Programmere din karakter og utforme sin grafikk. Plasser den i ditt nivå.

8 Bruk din karakter å spille-teste nivået. Dette gjør at det ikke er noen problematiske områder i vegger eller gulv. Problemer kan omfatte hull som er umulig å hoppe.

Legg plattformer

9 Design grafikken for plattformer.

10 Plasser plattformer i henhold til din design. Hvis plattformene ikke helt passer din trukket design, redigere dem deretter.

11 Sett din karakter i nivået og spille-teste nivået. Play testing gjør at hvert nivå kan nås med din karakter. Den finner også områder der figurene kan sette seg fast.

12 Rediger plattformer og vegger for å løse eventuelle problemområder.

Place Goal

1. 3 Utforme grafikken for ditt nivå ending mål. Målet lar spillet brukeren vet når nivået er over. Et mål kan inkludere berøre et bestemt objekt, gå utenfor kanten på et nivå eller beseire en fiende

14 Plasser den venstre ved slutten av nivået.

15 Spill-teste nivå for å sørge for at målet kan nås. En kombinasjon av plattform plassering og fiende plassering kan gjøre nivået umulig å fullføre.

16 Rediger eventuelle problemområder for å fullføre nivået.

Hint

  • Lagre ofte. Hvis programmet krasjer uten å lagre din siste arbeidet, kan du miste alle dine siste arbeid. Dette ville bety gjøre om alt du ikke hadde lagret.