Hvordan lage din egen virtuelle verden spillet gratis

Hvordan lage din egen virtuelle verden spillet gratis


En virtuell verden spillet, også kjent som en RPG (rollespill) og MMORPG (massively multiplayer online RPG), er en som drar deg inn i en virtuell, databasert persona. Å lage din egen virtuelle verden spillet potensielt inneholder designe spillet, og starter med innledende skisser og skriftlige beskrivelser. Det innebærer også å skrive programkode for å simulere kunstig intelligens for spillets motstandere og få tilgang til rutiner for å gjengi spillets grafikk og lyd. Utvikle din egen virtuelle verden spillet, i tillegg til tilfredshet det gir, vil bygge ferdigheter du kan bruke til andre programmerings prosjekter, for eksempel 3-D modellering eller flerbruker nettverksapplikasjoner.

bruksanvisning

1 Last ned kildekoden for nethack, Planeshift, Hack og Slash, eller en annen åpen kildekode (gratis) RPG eller MMORPG spill.

2 Kompilere kildekoden til et kjørbart program, med henvisning til instruksjonene som følger med kildekoden for detaljer.

3 Kjør programmet og spille spillet. Ta notater om ting du liker om spillet, samt på sidene du ønsker å endre.

4 Les dokumentasjonen som fulgte med spillet, og deretter åpne en av de kildekodefiler i et integrert utviklingsmiljø (IDE), tekstredigeringsprogram (for eksempel Notisblokk) eller et tekstbehandlingsprogram.

5 Les hver linje av kilden og skrive kommentarer i henhold til eller ved siden av de påstandene som du forstår. For eksempel, for en skatt-samling spill som Dungeons and Dragons du kan se kode som ser slik ut:

Hvis (blnPlayer1PicksUpGold) {
Player1LifeUnits = Player1LifeUnits + 20;
}

Kommentaren du kan skrive for en slik kode blokk kan være "Hvis spiller en samler gullskatt, øke sin livsenergi av 20 enheter." Gjenta dette trinnet for de resterende kildefilene.

6 Skriv inn kildekoden til et nytt sett med filer, og viser til utskrifter av de opprinnelige kildefilene for veiledning. Denne handlingen vil tvinge deg til å lese kilde nøye. Som du forstår flere program uttalelser i dette trinnet, skrive flere kommentarer til dem. Kompilere og kjøre retyped spillet.

7 Slett kildekoden filen du forstår best, og skriv deretter inn den fra minnet, med henvisning til den opprinnelige kilden eneste som trengs. Dette resitasjon vil oppfordre deg til å tenke nøyere over hvordan koden fungerer.

8 Gjenta trinn 7 til du kan lese kildekoden filen helt fra minnet og rekompilere og spille den resulterende spillet.

9 Lær koden for de resterende kildekodefiler på samme måte som den første fil, med trinn 7 og 8 for å veilede deg. Fullfører dette trinnet vil gi deg nok ferdigheter til å begynne å gjøre endringer i spillet, som er det første skrittet i å utvikle din tilpasning av det.

10 Skriv programkoden som implementerer en av de overfladiske elementer fra listen du skrev i trinn 3. For eksempel koden som gjør en karakter øye blå (for eksempel "Player1.EyeColor = BLÅ;") kan nå se ut som "Player1.EyeColor = GREEN; " for å gjøre øynene grønn.

11 Rekompilere spillet og spille det. Gjør en eller to andre overfladiske endringer i spillet. Etter kampen kompilerer og kjører vellykket, gjør en mer kompleks endring. For eksempel hindre en skattejakt karakter fra å få poeng etter å samle inn en bestemt type skatt, slik som sølv eller smykker.

12 Skriv programkode for hver av de gjenskape elementene på trinn 3 liste. Hvis du fremdeles kan kjenne det originale spillet som du spiller din tilpasset versjon av det, lage en ny liste med mer omfattende modifikasjoner. Denne prosessen med progressiv design og koding vil til slutt gi din egen, originale spillet.