Hvordan lage din egen "Yoshis Island" Flash Levels

Mange fans og kritikere anser "Super Mario World 2: Yoshi Island" for Super Nintendo en av de beste titlene i Nintendos lang kjører Mario-serien. Mens Nintendo har forsøkt å gjenskape magien i spillet mange ganger, med oppfølgere og remakes for Gameboy Advance og andre systemer, appetitt for "Yoshis Island" stil moro fortsatt eksisterer. For å lage din egen "Yoshis Island" øy nivåer for et Flash-spill, vil du trenger for å lage din egen "Yoshis Island" stil sprites og utvikle spillet og nivåer ved hjelp av Flash.

Bruksanvisning

1 Kjøp Adobe Flash CS5 Professional fra Adobes nettsted eller din favoritt forhandler.

2 Installer Flash ved å følge instruksjonene som følger med programvaren.

3 Last ned kildekoden for et enkelt plattformspill tilgjengelig fra kirupa.com. Åpne FLA filen og lagre den på nytt med en tittel av ditt valg. Dette er din "Yoshis Island" nivåer spillet filen.

4 Bruk Microsoft Paint eller et annet grafikk redigering program for å lage dine egne Yoshis Island sprites. Hvis du eier den originale patronen, kan du bruke Snes9x eller annen emulering programvare for å trekke sprites fra en ROM bildet av "Yoshi Island." Importere disse sprites inn "Yoshis Island" nivåer spillet filen.

5 Plasser bevegelse og hopping kode i "Yoshis Island" spill. Åpne handlingsmenyen for Yoshi sprite og lim inn følgende kode for å gjøre Yoshi flytte:

onClipEvent (load) {

hastighet = 0;

MaxMove = 15;

}

onClipEvent (enterframe) {

if (_root.dead) {

this.gotoAndStop ( "død");

} Else {

hastighet * = 0,85;

if (hastighet> 0) {

dir = "right";

} Else if (hastighet <0) {

dir = "left";

}

if (dir == "riktig") {

this._x + = hastighet;

_root._x - = hastighet;

}

if (dir == "venstre") {

this._x + = hastighet;

_root._x - = hastighet;

}

if (Key.isDown (Key.LEFT)) {

if (hastighet> -maxmove) {

hastighet--;

}

this.gotoAndStop ( "run");

this._xscale = -100;

} Else if (Key.isDown (Key.RIGHT)) {

if (hastighet <MaxMove) {

hastighet ++;

}

this._xscale = 100;

this.gotoAndStop ( "run");

}

if (hastighet <1 && hastighet> -1 &&! angripe) {

hastighet = 0;

this.gotoAndStop ( "tomgang");

}

}

}

Lim inn følgende kode for å sette alvoret i spillet og gjør at Yoshi å hoppe:

if (hastighet <1 && hastighet> -1 &&! angripe) {

hastighet = 0;

this.gotoAndStop ( "tomgang");

}

if (Key.isDown (Key.UP) &&! hopping) {

hopping = true;

}

if (hopp) {

this.gotoAndStop ( "hoppe");

this._y - = hopp;

hoppe - = 0,5;

if (hopp <0) {

fallende = true;

}

if (hopp <-15) {

hoppe = -15;

}

}