Hvordan lage dine egne nivåer i "Rotate and Roll"

Hooda Math sin rotere & roll er en Flash-basert nettleser spill. Brukere kontrollere rotasjon av spillets plattform, i håp om å regissere en eller flere vennlige baller inn i "ferdig" kule. Enemy baller og potensial til å falle utenfor spillets grenser både komplisere spillet. Og hvis du ikke føler at rotere & roll er utfordrende nok, kan du bruke spillets Level Editor for å lage dine egne etapper.

Bruksanvisning

1 Naviger din nettleser for å Hooda Math sin rotere & roll spillet (se Ressurser). Klikk på spillets "Level Editor" alternativet.

2 Legg plattformer til ditt nivå. Klikk på "rektangel" eller "Circle" for å velge din plattform skarpe. Å trekke den valgte form, hold nede venstre museknapp mens du drar markøren over Level Editor rutenett. Legg til så mange plattformer til nivået som du vil.

3 Klikk på nivå editor "Finish" boble, og klikk deretter på det området av ditt nivå hvor du ønsker å plassere mål kule - alle dine vennlige baller må gjøre det til mål kule å fullføre nivået.

4 Klikk på "Star" for å gjøre ditt nivå vanskeligere. Spillere er pålagt å treffe stjernen før du fullføre nivået. Klikk på det området av det nivået der du vil legge til stjernen.

5 Klikk på "Evil Ball" for å legge til stasjonære fiender til nivået - klikk på nivå rutenettet for å legge onde baller. Klikk på "Ghost Ball" for å legge til intermitterende trusler til ditt nivå. Ghost baller vil forsvinne og dukke opp igjen ved angitte intervaller. Klikk på "+" eller "-" tegn ved "GBall Intervall" -feltet for å heve eller senke hastigheten som spøkelses baller flash.

6 Klikk på "Ball" overskriften for å legge vennlige baller til ditt nivå og klikk deretter på plasseringen i det nivået der du ønsker hver ball å starte. Du kan legge til opptil fem treningskamper.

7 Skriv inn ditt nivå er frist i "Time" feltet. Spillerens score vil avta med hver andre som krysser av for tiden, men spiller kan fortsette etter at kampuret er utløpt.

8 Klikk på "Test" -knappen for å prøve ut ditt nivå. Klikk på hammer ikon når du er klar til å gå tilbake til Level Editor.

9 Klikk på "Generer" -knappen for å lagre ditt nivå. Klikk på "Kopier til utklippstavlen" -knappen når Generer Nivå Kode vises.

10 Klikk på "Start" -knappen på oppgavelinjen. Type "notepad" i Start-menyen søkeboksen. Klikk på "Notisblokk" snarvei når det vises i Start-menyen. Høyreklikk inne i Notisblokk, og deretter velge "Lim" fra hurtigmenyen som vises.

11 Klikk på Notepad er "Lagre" knappen for å lagre ditt nivå til datamaskinen.

Hint

  • For å starte ditt nivå, start ved å returnere til Level Editor. Klikk på nivå editor "Load" -knappen, og deretter lime ditt nivå kamp kode i Code menyen Load Level. Klikk på "Load" og deretter "Test" for å spille det.