Hvordan lage ditt eget eventyr Games

Eventyrspill er et fint rekreasjons flykte for grupper av fantasy og litteratur fans. Hvis du er en beundrer av historiebasert tabletop, kort og penn-og-papir-spill, har du kanskje tenkt på ett punkt om å skape din egen eventyrspill. Prosessen med å skape et godt eventyrspill krever bygge spillets kreative og tekniske elementer, ett om gangen og gjør en nøye studie av hva som gjør et eventyrspill spennende og givende.

Bruksanvisning

1 Studer dine favoritteventyrspill. Skriv ned noen observasjoner om hva som gjør disse spillene hyggelig og hvorfor de er din favoritt. Ta hensyn til både mekaniske elementer (for eksempel regler og spilleralternativer) og kreative elementer (for eksempel miljø, historie og kunst). Se å se hva slags elementer dine favorittspill har til felles, men også observere unike aspekter som setter visse spill fra hverandre.

2 Lag en innstilling for spillet. Brainstorm kreative elementer for spillets verden. Velg et tidspunkt og sted, hvis spillet er satt i den virkelige verden, eller bygge en fantasy setting hvor du bestemmer deg på elementer som verdens geografi, kultur, og grunnleggende fakta om plante- og dyrelivet og kulturen til de ulike menneskene som leve i din verden. Skriv ned grove ideer på dette punktet, så du har tid til kjøttet ut ting litt mer når du vet hvordan disse elementene vil samspill med spillmekanikken.

3 Skriv en historie for spillet og skape en objektiv. Kom opp med et grunnleggende problem eller konflikt basert på verden du har opprettet og komme opp med et mål som spillerne kan enten konkurrere om å oppnå eller arbeide sammen for å oppnå. Tenk på hvordan historien kan samhandle med spill mål (for eksempel anskaffe elementer som trengs for å oppnå en quest) og prøve å endre det å gjøre for best gameplay.

4 Bestem hva slags forhold du vil at spillmekanikk å inkludere. Se til din historie, og ser tilbake til listen du laget i trinn 1 for inspirasjon. Du kan også se til å imitere aspekter av rent strategiske spill, som sjakk og dam. Vurdere både flaks og dyktighet elementer, så vel, og bestemme hvor mye du ønsker av hver.

5 Lag de fysiske delene av spillet. For nå, bare gjøre dem funksjonelle og ren, for eksempel raske, håndskrevne kort og en skisse på et stort ark for en spillebrettet. Du må gjøre endringer, så lagrer den endelige artist utformingen av spillet for senere (om du gjør det selv eller bestemme seg for å ferdigstille andre artister).

Test spille spillet med andre. Når du har det grunnleggende spillmekanikken utarbeidet, test spille spillet med prøvestykker for å finne ut hvordan de aspektene av spillet faktisk trene. Sørg for at de ulike delene av gameplay arbeide sammen slik du vil ha dem til, men også ta hensyn til hvordan pacing av spillet er, og om det er for lett eller for vanskelig. Endre rundt aspekter av spillet og har flere test spille økter før du får spillet slik du vil ha det.