Hvordan lage ditt eget kart på "COD 2"

Hvordan lage ditt eget kart på "COD 2"


«Call of Duty 2» er det andre spillet i Call of Duty-serien, som er tilgjengelig på PlayStation, Xbox og PC. Spillerne tar på seg rollen som en av fire figurer som de går gjennom 2. verdenskrig og delta i kamper på tvers av ulike teatre, inkludert Stalingrad, Nord-Afrika, Frankrike og Italia. Den har også et omfattende sett av flerspillerkart, selv om spillerne kan fortsatt lage flere kart for PC-versjonen av spillet.

Bruksanvisning

1 Last ned og konfigurere Call of Duty Radient, call of duty map editor. Dette er tilgjengelig fra CNET. Åpne verktøyet og finne den første forespurte filen. Det bør være i Call Of Duty mappe i mappen som ligger i toolsbin mappen. (Se Resources.)

2 Åpne redaktør og lage et nytt kart ved å gå til fil-menyen og velge "New kart."

3 Lag en boks ved å velge boksen verktøyet. Dra den ut i 2D vinduet til venstre til du har en stor, rektangulær boks som ser ut som en topp ned-visning av en vegg. Gjenta dette fire ganger før du har et kvadrat eller rektangel med fire vegger.

4 Gå til Textures menyen og klikk på "Common." Du vil se en rekke alternativer for teksturer, velg en som heter "caulk" og bruke den på utsiden av veggene i rommet du har opprettet. Dette er en plassholder for vegger som ikke vil bli sett i spillet.

5 Velg bort alle objektene i rommet ved å trykke escape og deretter bla gjennom teksturer menyen for å finne en konkret struktur. Hold nede "Control" og "Venstre Shift" og klikk på ansiktene du ønsker å bruke tekstur til. Dette bør være på innsiden av veggene og gulvet i rommet du har opprettet.

6 Lag en stor boks som omgir hele kartet med samme boks verktøy vi brukte for veggene. Mens du har blokken valgt, sjekk boksen for hul. Dette vil skape sidene, men ikke fylle sentrum. Velg hver av sidene, sørg for at de ikke overlapper og bruke en sky tekstur til dem. Dette blir din himmel boksen.

7 Med skybox fortsatt er valgt, trykk på "F" og klikk på "enheter" -fanen nederst til venstre. Verdier og nøkler til himmelen innstillinger må legges inn, men for øyeblikket bruke verdiene nedenfor:

{
"Northyaw" "90"
"_color" "1 0,95 0,95"
"Ambient" "0,05"
"Sundiffusecolor" "0,80 0,82 0,85"
"Diffusefraction" "0,31"
"Classname" "worldspawn"
"Sundirection" "-137,8 305 0"
"Suncolor" "0,9 0,95 1"
"Sollys" "1.5"
}

Enter "northyaw" for nøkkelen og "90" for verdien, og så videre nedover listen. Dette er innstillingene fra standardkartet "Breakout". Du kan endre disse innstillingene for å skape himmelen effektene du ønsker. De kalles "worldspawn innstillinger."

8 Legg en lys ved å høyreklikke i rommet og velge lys fra den lange listen over alternativer som vises. Du kan endre radius og fargen på lyset ved hjelp av alternativene som vises hvis du ønsker, men for nå standardinnstillingene fungere fint.

9 Legg gyte poeng til kartet ved å høyreklikke og velge "tdmspawn", "dmspawn" eller begge deler. Pass på at boksen som vises berører gulvet og ikke noe annet; ellers spillerne ikke vil gyte på riktig måte, og du vil ikke kunne bruke kartet.

10 Legg et kamera spawn punkt ved å høyreklikke og velge "global_intermission" fra listen over alternativer. Det er der spillere vil tilskuer fra før de gyter.

11 Lagre kartet som "mp

testmap1." Ikke glem mp; ellers vil kartet ditt ikke opp.

12 Åpne CoD Compile verktøyet som skulle ha vært i samme pakke som den nedlastede map editor. På toppen, bla til Activision mappen og velg "Call Of Duty 2." Under map_source dialogboksen velger kartet. La de andre innstillinger som standardverdier og klikk deretter på "Compile."

1. 3 Vent til skjermen for å komme tilbake og deretter åpne "Call Of Duty 2», og starte en ny server med "ren" innstillingen satt til "nei". Når spillet laster åpne konsollen med tilde knappen ( `) og skriv" kartet mp_testmap1 "inn i konsollen. Du skal se en standard lasteskjermen og deretter gyter i kartet.