Hvordan lage ditt eget liv Spill

Hvordan lage ditt eget liv Spill


Med utviklingen av flere spill for å lage plattformer, har amatør spilldesign blir stadig mer tilgjengelig for de som ikke har opplæring i informatikk. Det er nå mulig å lage spill av alle sjangre, alt fra arkade jagerfly til plattformspill, rollespill og livs simulatorer. Selv om det ikke er noen verktøy som er spesielt utviklet for utvikling av livs simulatorer som "The Sims" eller "Kudos", andre motorer kan tilpasses til dette formålet. Tre særlig er: RPG Maker XP, Adventure Game Studio og informere.

bruksanvisning

Velg en motor

1 Last ned og installer RPG Maker XP hvis du ønsker å lage en svært lett å tilpasse spillet med lyse grafikk. Selv om det er ment for utvikling av rollespill, kan du lett justere den til å skape et liv simulering. Dette kan gjøres både gjennom en lett-å-bruke hendelser basert system eller gjennom et script editor som lar deg fordype deg rett inn i spillets kode og gjøre ting som ellers er umulig. RPG Maker XP er basert på Ruby, en åpen kildekode-programmeringsspråk. RPG Maker XP koster for tiden $ 29.99.

2 Last ned og installer Adventure Game Studio hvis du er ute etter å lage et spill med full størrelse sprites og et eventyr-stil grensesnitt, som ligner på klassiske spill som "Quest for Glory" og "Monkey Island". Som med RPG Maker XP, kan Adventure Game Studio lett tilpasses for å skape et liv simulering. Hvis nok tid på spillet, vil det også se betraktelig bedre, som portrett bakgrunn og fullt animerte sprites er tilgjengelige. Denne motoren er gratis og har et stort fellesskap som støtter det. Ulempen er at disse spillene tar mye arbeidstimer å produsere, og de er sjelden en enkelt-person innsats. Flere av de beste spillene bygget med denne plattformen skilte lag med mer enn 30 personer, inkludert forfattere, kunstnere og feil testere.

3 Last ned og installer Informere om du ønsker å utvikle et rent tekstbasert liv simulator, slik som den klassiske "Alter Ego". Fordi grafikk og musikk ikke er støttet av Informer, er en enkelt utbygger vanligvis nok til å lage en polert produkt. I tillegg Informer spill har sakte fått en mindre litterær status, og mens andre spill, ikke skal bli tatt på alvor utenfor gaming community, Inform spill noen ganger får seriøs faglig og kritisk oppmerksomhet. Med jevne mellomrom vil respektert forfattere publiserer en Inform spillet, slik som science fiction-forfatter Aaron A. Reed "Blue Lacuna." Hvis du vil at livet simulering for å inkludere alvorlig samfunnskommentar, Informer kan være den rette plattformen for det.

4 Lær et programmeringsspråk som Java eller Flash. Selv om dette krever en stor investering for første studien, vil det gi deg den mest frihet når laging spillet ditt.

Utvikle spillet

5 Gjør deg kjent med din valgte motoren. Hver av motorene nevnt ovenfor har en sterk nettsamfunn med rikelig tutorials og aktive fora. Hvis du har spørsmål, føler for å spørre andre brukere. Ikke bare vil dette hjelpe deg å lære å gjøre spillet, vil det utvikle din online tilstedeværelse. Dette er spesielt viktig hvis du planlegger et spill med Adventure Game Studio, som du trenger et team av andre til å hjelpe under produksjon.

6 Utvikle ditt team. Selv om du ikke trenger et team med Inform, vil de andre motorene dra nytte av det. Legg inn en beskrivelse av ditt liv simulering på motorens forum og si hva du leter etter i ditt team. Til gjengjeld for sitt strev, bidragsytere ofte be om et mål på kreativ kontroll. Vær forberedt på å la dem legge til sine egne ideer til spilldesign.

7 Lage spillet. Selv om du har et stort team, forventer tyngende å falle på skuldrene. Press deg selv til å gjøre markant fremgang hver uke. Slipp betaversjoner regelmessig for både lag og for allmennheten. Dette vil vise at prosjektet er aktiv, og det vil gi spillere en mulighet til å levere tilbakemeldinger, noe som vil berike din design og hjelp luke ut bugs. Forvent å også miste medlemmer av teamet, spesielt hvis prosjektet tar flere år å utvikle. Aktivt rekruttere nye medlemmer. Når du ser enden i sikte, sette en fast frist og presse deg selv og ditt team hardt for å møte den. Endelig slipper spillet ditt.