Hvordan lage en 2D Sprite slåssespill

Hvordan lage en 2D Sprite slåssespill


Opprette en 2D slåssespill krever kunstneriske og tekniske ferdigheter. Siden dannelsen av spill som «Street Fighter", "Dark Stalkers" og "Killer Instinct;" kampsport stil slåssespill har beholdt sin popularitet gjennom årene. På et øyeblikk, disse spillene ser ut til å være enkle konstruksjoner med fargerike karakterer som spilleren kan kontrollere. I sannhet, må flere timers arbeid settes i hvert stadium i utviklingen, samtidig som en ny slåssespill. Arbeide med en liten gruppe, slik at du kan dele opp oppgaver avhengig av medlemmenes fagfelt vil hjelpe enormt.

bruksanvisning

1 Velg et tema for spillet ditt. Bestem type miljø spillet vil finne sted i og sin tone. Eksempel: galaksens største krigerne har kommet sammen for en turnering som foregår på en døende verden. Noen spill er blodig og modig, mens andre er lunefull og morsom. Velg en tone og deretter opprette andre elementer er enklere.

2 Tegn tegnene som vil bebor verden av slåssespill. Tilpass en konsekvent stil for figurene dine og deretter trekke dem i så mange stillinger som mulig. Referanse ark er et uvurderlig supplement til animasjonsprosessen. Plukk navn for tegn som er minneverdig. Definere sin personlighet og kampstil.

3 Opprett et kontrollsystem for figurene dine. Tildele handlinger til tastene på spillkontrolleren. I alle slåssespill, tegn dele et lignende sett av kontroller for enkel bevegelse og angrep.

4 Programmere spillet ved hjelp av programmerings programvare som du har valgt. Hvis du ikke har ferdigheter til å programmere et spill selv, velger du ett av 2D-spillet programmerings motorer som er tilgjengelig gratis på nettet. Bruk en spillmotor til å ta seg av det meste av den svært tekniske arbeidet, slik at du kan konsentrere deg primært på design.

5 Test spillet ditt. Spill spillet i flere timer om gangen og ta oppmerksom på eventuelle problemer eller feil som oppstår i programmering. Har dine venner eller en tredjepart spille spillet ditt og gi deg tilbakemeldinger fra et nytt perspektiv.

Hint

  • Arbeidet med å få en karakter oppe og går før du prøver å fullføre hele spillet. De erfaringene som du lærer av å komme i gang med en karakter som gjør resten av programmeringen går mer jevnt.
  • Ikke bruk kopi skrevet tegn hvis du planlegger å selge spillet.