Hvordan lage en 3D online multiplayer spill

Hvordan lage en 3D online multiplayer spill


Tredimensjonal online multiplayer spill bringe sammen mange forskjellige typer programmer og programmeringsprosedyrene. Disse prosedyrene omfatter kunstig intelligens for spill, nettverk for å kommunisere over nettet, og geometriske funksjoner for å transformere og vise virtuelle strukturer i 3-D plass. Programmering slikt prosjekt fra grunnen av ville selvsagt være en krevende oppgave, men du kan få hjelp ved å studere eksisterende spill. Å lage din egen 3-D online multiplayer spill bygger ferdigheter i mange typer programmering, som du deretter kan bruke til nongaming prosjekter.

Bruksanvisning

1 Last ned kildekoden for en åpen kildekode online multiplayer spill som AssaultCube eller BZFlag. Kildekoden er sett av tekstfiler som inneholder instruksjoner som forteller spillet hvordan du kjører. Det vil være på samme sted som spillets kjørbar fil.

2 Les dokumentasjonen som fulgte med kildekoden. Dokumentasjonen angir programmeringsspråk spillets utviklere brukes til å skrive spillets kildekode.

3 Installer en gratis utviklingspakke for programmeringsspråket. Oracle gir et kit for Java-utvikling, og Open Watcom gir en for C og C ++ utvikling.

4 Lese, i en tekstbehandler, hver kildekode fil av spillet. Dette vil begynne å vise deg hvordan spillet fungerer. Du vil ikke forstå det meste av uttalelser, men de du forstår vil gi et fotfeste for å lære resten av koden. Spesielt lese kommentarene, som er ikke-kjørbare uttalelser som forklarer hva en del av koden gjør. Disse vil vises i tekst deler som dette: "/

Dette er en kommentar /".

5 Pugg biter av kode som komplette kildefilene. Utenat fremmer forståelse, som nevrovitenskap professor Dr. Bill Klemm fra Texas A & M University har sagt. Pugg med flash-kort, eller en hvilken som helst teknikk du har brukt til å lære et annet emne, for eksempel vokabular vilkår for fremmedspråk.

6 Gå gjennom koden ved hjelp development kit er debugger. Les settet dokumentasjonen for detaljerte instruksjoner om hvordan du bruker dette verktøyet. Stepping gjennom koden betyr utfører instruksjoner én om gangen. Denne prosessen viser nøyaktig hvordan spillets variabler og uttalelser fungere. Gjenta dette trinnet til du forstår hensikten med enten hver variabel eller hver setning i programmet.

7 Slett deler av kode, og deretter rekompilere programmet og merk den eksakte virkningene på spillet at sletting forårsaket. For eksempel, hvis du merker at en karakters høyre ben mangler etter å ha slettet en bestemt funksjon, skriver i et tidsskrift at funksjonen du slettet var avgjørende for å simulere karakterens høyre ben.

8 Se etter og endre konstant eller tekststreng i en av spillets kildefilene. For eksempel endre de fem for å tre for den hypotetiske utsagn "LivesPerCharacter = 5;". Dette trinnet introduserer deg til å programmere spillet. Gjenta trinnet for hver streng og numerisk konstant i spillet.

9 Skriv kildekoden som påvirker de ikke-konstante variabler i spillet. For eksempel endre en karakters utseende, eller miljø spillet er satt i. Den kunnskapen du fikk fra å studere spillet i trinn fem gjennom syv vil gjøre deg i stand til å skrive denne kildekoden.

10 Gjenta forrige trinn til du ikke kan gjenkjenne det opprinnelige spillet lenger. Når dette skjer, vil du har fullført din egen online multiplayer spill.