Hvordan lage en Airport Game

Flyselskapenes virksomhet er nervøs med konkurranse, tidsfrister og siste liten krise, noe som gjør flytrafikken en ideell tema for et brettspill. Lage din egen flyplass brettspill er ikke bare moro, men har også muligheten til å være lærerikt hvis du designe spillet til å reflektere ekte flyselskapet forretningspraksis, forsterke geografiske kunnskaper, eller på annen måte gjøre bruk av reelle fakta og mønstre. Brainstorm og spille teste dine egne ideer til å forme spillet etter din egen smak.

Bruksanvisning

1 Circle ca 10 store byer på kartet med markør og skrive sine navn i store bokstaver for å gjøre dem lettere å lese. Koble byene med litt buede linjer for å indikere luftveier. Hver by skal ha ett til fire ruter som er koblet til den, avhengig av størrelse og plassering.

2 Beregn avstanden hver rute dekker ved å måle avstanden mellom byene ruten kobles og konvertere den til miles henhold til kartskalaen. Rund hver distanse til nærmeste hundre miles og skrive det ved siden av linjen som representerer ruten.

3 Stable hvite sjetonger (som representerer flybesetninger) og røde chips (som representerer bakkemannskapene) ved siden av kartet. Sorter små leketøy fly etter størrelse og farge, med hver farge representerer en annen spillers flåte eller selskap. Gi hver spiller $ 1000 i lekepenger.

4 Sett opp brettet ved å la spillerne bytter plassere to bakkemannskapene og to flybesetninger hver på en hvilken som helst kombinasjon av byene, så la hver spiller sted en fly fra sin flåte på byen etter eget valg.

5 Definere regler for lek, deretter teste og justere dem.

Hint

  • Et eksempel på regler for bruk vil omfatte: i begynnelsen av hennes tur, kan en spiller kjøpe bakkemannskapene og flybesetninger for $ 500 per stykk og fly for $ 5000 per stykk og plassere dem i byene i hennes valg. Spilleren kaster deretter én terning for hvert fly hun eier og beveger seg deretter flyet langs en rute, fjerne en flygebesetningen og en bakkemannskap fra byen opprinnelse. Hvis det mangler et fly byen opprinnelse enten mannskap, kan flyet ikke fly den svingen. En rull på 1 betyr at flyet er jordet for vær og kan ikke fly. To indikerer en mekanisk feil og krever at spilleren å kaste to av hver mannskap fra byen opprinnelse for å fly. Tre til seks indikerer fortjeneste på 50 prosent, 100 prosent, 150 prosent eller 200 prosent av avstanden fløyet hhv. (For eksempel vil et fly som reiser en rute på 2400 miles på en rull med 5 tjene spilleren $ 3600).