Hvordan lage en autofire Script
En autofire script er et script som brukes i dataspill som i hovedsak gjør turbo brann. I mange PC-spill, må du klikke med musen en gang for å avfyre ett skudd. Turbo brann vil tillate deg å klikke på musen en gang og skyte mange skudd på rad. Med autofire, holder du musen ned og i stedet for å skyte ett skudd, vil våpenet avfyre flere skudd. Hvis du har tilgang til kildefilene for et spill, kan du legge et script som gjør at autofire når du holder nede en museknapp. Autofire skript brukes ofte i første person shooter videospill.
Bruksanvisning
1 Åpne og definere skriptet ved hjelp av følgende kode:
~ RButton ::
sløyfe
{
Dette vil åpne et skript som vil fungere når du trykker på høyre knapp på musen. Du kan erstatte "RButton" for enhver museknapp. For eksempel, for å binde dette skriptet til venstre museknapp, erstatning "Rbutton" med "LButton."
2 Definer timingen mellom handlinger når du holder knappen nede ved å skrive inn følgende kode:
Sove 0,0001
Dette setter forsinkelsen mellom klikk. Tiden er satt i millisekunder, og kan bli endret avhengig av hvor ofte du ønsker å skyte våpenet ditt når du holder knappen nede.
3 Definer skriptet handling ved hjelp av følgende kode:
GetKeyState, RButtonState, RButton, P
Dette forteller skriptet for å se om den høyre museknappen trykkes inn, og hvis det er, å stadig vedta handlingen som er tilordnet høyre museknapp i spillet. Igjen, kan du i stedet bruke høyre museknapp for en knapp på musen.
4 Fortell skriptet til å avslutte når du slipper knappen ved hjelp av følgende kode:
hvis RButtonState = U
break
Museklikk, høyre
Dette forteller skriptet til å stoppe når knappen slippes. Du kan erstatte "RButton" for en knapp på musen.
5 Avslutt skript ved hjelp av følgende kode:
}
komme tilbake
6 Ta med hele manuset sammen. For eksempel, hvis du bruker høyre museknapp for din autofire script, ville hele manuset se slik ut:
~ RButton ::
Loop
{
Sove 0,0001
GetKeyState, RButtonState, RButton, P
hvis RButtonState = u
break
Museklikk, Høyre
}
komme tilbake