Hvordan lage en Biology spill Om genetikk Ved hjelp av en Monopol Brettspill

Hvordan lage en Biology spill Om genetikk Ved hjelp av en Monopol Brettspill


Monopol er et klassisk brettspill designet av Elizabeth Magie tidlig på 1900-tallet. I 1924 ble det solgt kommersielt under navnet "Utleiers Game." I 1935 Parker Brothers kjøpt spillet, som har gått på å selge 200 millioner eksemplarer og har andre brettspill basert av den opprinnelige design. Du kan bruke Monopoly som studerer verktøy ved å opprette et tema for de ulike områder på brettet. Ta med en rekke spørsmål som spillerne må svare i løpet av spillet, og plutselig kan du bruke monopol til å studere biologi og genetikk.

Bruksanvisning

1 Sett opp et rutenett i Microsoft Word hvor cellene er en 1/2 av 2 1/2 inches, som er samme størrelse som de rutene på Monopol-brettet. Legg i fire firkanter som er 2 1/2 etter 2 1/2 inches for hjørne mellomrom.

2 Utforme nye overlegg for hver plass på brettet. Hold samme farge og innkjøpspris, men endre navn på alle de stedene på brettet. Bruk navn, gjenstander og hendelser som er viktige for genetikk. Boardwalk kan være Mendl laboratorium mens Park Place kan være Watson og Crick laboratorium. De fire jernbaner og to verktøy kan være forskjellige gener eller kromosomer. Slå Fellesskapet Chest, Chance og dra mellomrom i Gene Pool, tilfeldig mutasjon og evolusjon, henholdsvis. Gi hver av de åtte fargegruppene et tema som viktige datoer, viktige personer, deler av en celle og dobbeltspiral, betydelige genetiske lidelser, viktige deler av utstyret og viktige steder. Det er greit for dette spillet hvis alle de fargegruppene ikke representerer fysiske lokasjoner.

3 Finn åtte forskjellige utklipp bilder som er relatert til genetikk og elektronisk lime dem på samme side som din rutenett å bruke som spiller markører. Se etter bilder, for eksempel en dobbeltspiral, en bønne, en bønnestengel, et mikroskop, et bilde av en vitenskapsmann, og en bananflue eller annen bug.

4 Skriv ut de nye styret stykker og spill markører, klippe dem fra hverandre og tape styret stykker i løpet av de opprinnelige stedene på Monopol-brettet.

5 Lim spillet markører til små biter av papp eller plakat bord for økt holdbarhet.

6 Undersøke sett genetikk flash-kort og skille dem i enkle og vanskelige begreper.

7 Sett spillet opp for lek i henhold til reglene i tradisjonell Monopol.

8 Gi hver spiller like mange enkle og vanskelige genetikk flashkort.

9 Spill Monopol i henhold til reglene med noen få unntak. Hver gang en spiller er nødvendig for å svare på et spørsmål, velger en nøytral spiller en av sine flash-kort fra det aktuelle haug og spør et spørsmål basert på dette kortet. En nøytral spilleren er en som ikke er involvert i den aktuelle transaksjonen, inkludert eieren av en eiendom som en annen spiller har landet på. Spillerne har lov til å gjenbruke sine flash-kort, men alle spørsmålene må være forskjellige.

10 Krever at spillerne å svare korrekt på et trivia spørsmål før du kjøper en eiendom. Hvis han svarer feil, eiendommen forblir usolgt. Bruk enkle spørsmål for de to første radene av styret og vanskelige spørsmål for de to siste radene.

11 Spør spilleren for å svare på et spørsmål når han lander på en annen spillers eiendom. Hvis han svarer riktig, han betaler bare halve beløpet skyldte. Hvis ikke, betaler han hele beløpet. Spør spilleren eie eiendommen et annet spørsmål. Hvis han svarer riktig, betaler banken ham de resterende pengene. Igjen, bruk enkle spørsmål for første halvdel av brettet og vanskelige spørsmål for andre halvår.

12 Krever at spillerne å svare på et spørsmål før du utfører noen store tiltak som lønner seg en pantsatt eiendom, passerer Evolution, landing på tilfeldig mutasjon eller Gene Pool, kjøpe et hus eller hotell, eller forlater fengsel.

Hint

  • Hvis du ikke har et sett med genetikk flash-kort, kan du skrive dine egne spørsmål og svar på kartotekkort. Forberede disse på forhånd eller har spillere gjør opp spørsmål spontant. Hold genetikk lærebøker, referanser eller studien guider hendig. Varier hvor spillerne stille spørsmål for å unngå slik at noen spillere til gjeng opp på en bestemt person.
  • Spill av Monopol kan vare i flere timer. Legge i disse genetikk spørsmålene kan gjøre spillet ta lengre tid. Forkorte spillet ved å sette en tidsfrist før begynnelsen eller bli enige om at spillet vil ende etter et gitt antall eiendommer er kjøpt.