Hvordan lage en Champions Character

Champions var en av de første superhelt rollespill og er flaggskipet spillet i HERO System of rollespill. Det er avhengig av en punkt-basert system for å tildele karakter evner, slik at spillerne til å spesialtilpasse tegn i grenser satt av Game Master (GM).

Bruksanvisning

1 Bestem hva slags karakter du ønsker å spille. I en superheroic kampanje, kan tegn være murstein (sterke tegn), energi projektorer (shoot energi blaster), gadgeteers (bruk supervåpen), martial kunstnere (mestere av kampferdigheter) og mentalists (lese, kontroll og angripe sinn). Enkelte tegn kan blande klasser, slik som Superman har både super-styrke og varme visjon.

2 Finn ut fra GM hvor mange tegn peker du må bygge din karakter og hvordan de kan brukes. Vanligvis vil GM innføre et maksimalt antall poeng å bruke, hvor mange må balanseres med ulemper, og hvor kraftige angrep og forsvar kan være.

3 Tildele poeng til din karakters egenskaper (fysiske attributter) i henhold til konseptet du har valgt: murstein bør vanligvis har høy styrke, fysisk forsvar, Recovery og Stun, mens kampsportutøvere bør ha høy fingerferdighet og Speed, og mentalists bør ha høy Ego og vanligvis høy tilstedeværelse og comeliness.

4 Tildele poeng til din karakters ferdigheter, som representerer karakterens kunnskap eller opplæring. De fleste ferdigheter kan være basert på en karakteristisk; jo flere poeng investert i en ferdighet, jo bedre karakter er på det (representert ved en høyere maksimal suksess roll). Noen ferdigheter, for eksempel Breakfall eller teamarbeid, er mer nyttig under kamp, ​​mens andre ferdigheter, som for eksempel Inventor eller Paramedic, er mer nyttig før eller etter den. Noen ferdigheter, for eksempel Martial Arts manøvrer, la tegnet for å bekjempe bedre under kamp.

5 Fordel poeng til perquisites (Perks), spesielle fordeler tegnet nyter, og talenter, uvanlige karakter evner. Perks kan ofte bli fjernet til fordel for rollespill, mens Talenter kan forbedre evnen til å utføre visse ferdigheter, som å bruke den Talent Dobbelt leddet for å forbedre et slangemenneske Skill roll.

6 Tildele poeng til karakterens Powers henhold til karakteren unnfangelsen og ment spesiell effekt. Powers får generiske navn; den spesielle effekten avgjør hva strøm faktisk gjør: Lightbar kjøper enten Energy Blast eller tidsavgrenset Killing angrep for å representere det å kunne kaste sylindriske energi plasmaer på mål, avhengig av hvor mye skade han ønsker å gjøre. Powers kan endres med fordeler for å la dem gjøre flere ting (økende poenget kostnad), Begrensninger for å begrense når og hvordan de kan brukes (redusere punkt kostnad), og plassert i Rammeverk for å tillate kjøpe flere krefter for færre poeng.

7 Gi karakter et sett med ulemper å balansere de ekstra poeng brukt på ferdigheter, perks Talenter og Powers. Ulemper bør gis basert på karakteren unnfangelsen og skal bidra til å definere karakter, ikke er tildelt utelukkende for poengene.

8 Presenter din karakter for GMs godkjenning og gjør eventuelle endringer GM ønsker å passe tegnet inn i hennes kampanje.

Hint

  • Hvis du har problemer med å fatte hvordan å bygge en karakter for kampanjen, kan GM hjelpe deg ved å gi et eksempel tegnet for deg å studere og spille med til du forstå det grunnleggende om hva hun vil.
  • Gi din karakter en rimelig variert sett av Powers, evner og talenter; en karakter bør alltid være i stand til å gjøre noe i eventyret. For eksempel bør en karakter som angrep Forsyner alle stammer fra en stemmegaffel har noen kampsport ferdigheter slik at han fortsatt kan kjempe når hans stemmegaffel er tatt bort.
  • Noen kampanjer bruke Normal Karakteristisk Maxima, som begrenser hvor mange poeng en Karakteristisk kan bli tildelt. Superheroic kampanjer har vanligvis ikke denne begrensningen, med mindre GM ønsker å pålegge den eller spilleren ønsker å innføre det på hans karakter.
  • Fordi bygge Champions tegn kan være ganske komplisert, kan det være lurt å bestille en kopi av Hero Designer fra Hero spill nettsted for å automatisere prosessen. Du kan også opprette et regneark for å beregne kostnader og ruller.
  • Velg Begrensninger og ulemper nøye. Forvent GM å dra full nytte av dem begge i utformingen eventyr å inkludere din karakter.