Hvordan lage en Cleric Character for tredje utgave Dungeons and Dragons

Presteskapet er vanligvis henvist til rollen som partiet "plaster" i spillet Dungeons and Dragons på grunn av deres evne til å bruke helbredende magi. Ta deg tid til å tenke ut konseptet av geistlige og bruke disse tipsene for å lage en minneverdig geistlig karakter som vil være morsomt å spille.

Bruksanvisning

1 Envision type geistlige du ønsker å spille og komme opp med en generell bakgrunnshistorien. Mer enn noen annen type karakter, den geistlige endringer drastisk avhengig av hans totale konseptet. Konferere med din Dungeon Master for å se hva justeringer og guddommer er tillatt for spillere i sin kampanje.

2 Velg en justering for geistlige, og velg en guddom som er den samme justering eller en justerings ikke mer enn et steg. For eksempel kan en kaotisk onde geistlig velge den nøytrale onde Nerull som sin guddom, men det samme geistlige kunne ikke velge den kaotiske god guddom Correllon. Guddommen du velger vil påvirke hva domene spells og evner den geistlige vil få, slik at en geistlig av Nerull vil ha svært ulike krefter fra en geistlig av Correllon.

3 Bestem deg for et løp for geistlig, husk eventuelle rasistiske justeringer som må gjøres når du genererer evne score. Den geistlige mest import score er visdom, som den styrer hvilket nivå av stave geistlige kan kaste og hvor kraftig disse anfallene er. Ingen rase får en bonus til visdom score, så det kan være lurt å velge en rase som har en bonus til en sekundær stat viktig for konseptet med en karakter. En sterk geistlig kunne være en halv-ork for henne styrke bonus, eller en rask geistlig kan være en alv eller halvingen for sin bonus til behendighet poengsum.

4 Produsere evne score for din karakter med hva metoden din Dungeon Master foretrekker, enten det er terningene rulle eller bruke en "punkt buy" system. Din høyeste poengsum bør nok gå inn i Wisdom, sammen med resten av resultatet kommer i synkende rekkefølge av hva som er viktig for din karakter. Sett høyere score i styrke og konstitusjon for en geistlig som også vil være ofte slåss, eller karisma eller intelligens for en geistlig som skal opptre som part talsmann eller feilsøkingen.

5 Velg to domener fra listen over domener som er tilgjengelige for din guddom. Domener omfatte ulike aspekter av din guddom portefølje og gi en bestemt kraft og bruk av en ekstra spell per dag knyttet til domenet. Den helbredende domene gjør healing staver mer effektiv og gjør at geistlige å kaste spell "Cure lette sår" en ekstra gang per dag. De andre domener har lignende bonuser.

6 Veie ulike ferdigheter og prestasjon alternativer for den geistlige og legge til dine beslutninger til din karakter arket. Presteskapet har et godt utvalg av førsteklasses ferdigheter som kan være nyttig for rollespill eller sosiale situasjoner. Den diplomati ferdighet er et godt valg for en geistlig som vil være i samspill med andre ikke-spillbare figurer på regelmessig basis, mens yrke ferdighet kunne brukes til å tjene partiet ekstra inntekt.

7 Tilbring noen starter gull din geistlige kan ha å utstyre ham med rustning, våpen, trail rasjoner eller noe ekstra som kan være nødvendig. Geistlige har ikke de samme rustning restriksjoner som veivisere lide, så utstyre geistlig med noen rustning du vil og ikke bry deg om det forstyrrer spell-casting evne.

8 Fyll ut opplysninger om den geistlige, som hun heter, gemytt og bakgrunnshistorien. Hvordan ble den geistlige kommet for å hylle denne guddom og bli med i kirken? Hvor er den geistlige hjemby? Hvordan hun viser medlemmer av motstridende religioner eller andre klasser som veivisere? Hvordan den geistlige kjenner resten av gruppen?

Hint

  • Presteskapet har muligheten til å bli viet til en abstrakt årsak eller generell idé, snarere enn en bestemt guddom. I dette tilfellet velger helst to domener som er i samsvar med den geistlige innretting. En rettmessig god prest kunne ikke velge den "onde" domene, men han kunne velge den "gode" domene.
  • For å kunne bruke en spell, prester trenger en visdom score på minst 10 pluss nivået av spell de forsøker å kaste. Å kaste en fjerde nivå spell, vil en geistlig trenger en visdom score på ikke mindre enn 14.