Hvordan lage en D & amp; D 3.5 Tegn

Hvordan lage en D & amp; D 3.5 Tegn


Før du starter en ny Dungeons & Dragons kampanje, må du opprette en karakter konsept. Enten det er en smidig alv rogue som plukker alle tilgjengelige lomme eller en dverg geistlig som ønsker å spre ordet om sin tro over hele verden, den type karakter du oppretter bestemmer hvordan du vil spille spillet. D & D 3.5 Spillere Håndbok leder deg gjennom prosessen og viser alle tilgjengelige for din nye karakter alternativer.

Bruksanvisning

1 Rull tre seks-sidige terninger, og legge tallene sammen for å finne din første evne poengsum. Gjenta prosessen fem ganger så du har totalt seks score alt fra tre til 18. Din evne score er grunnlaget for all din karakters andre ferdigheter og evner.

2 Skriv ned de seks score i "Evne Scores" delen på venstre side av din karakter arket. Skriv resultatet der det er nødvendig for den type karakter du ønsker å spille, slik som å sette høyest poengsum i "Intelligence" hvis du ønsker å spille en veiviser eller "Strength" hvis du ønsker å spille en fighter.

3 Velg ett av løpene som finnes i kapittel to av spillerens Handbook, som for eksempel "menneskelige", "alv" eller "halv-ork." Skriv ned muligheten poengsum modifier for din rase, for eksempel to grunnlov og -2 karisma for en dverg karakter. Endre evnen din poengsum seksjonen tilsvarende.

4 Skriv ned noen spesielle evner som tilbys av rase i "spesielle kvaliteter" i din karakter arket. For eksempel mottar alv rase "Low Light Vision" og "Martial Weapon Kunnskaper: Longsword" evner.

5 Undersøke de tilgjengelige klassene i kapittel Tre av spillerens Handbook og velge den klassen du ønsker å bruke for din karakter, for eksempel "Druid" eller "Monk". Skriv ditt valg i "Class" overskriften på toppen av den karakter arket.

6 Undersøk "hit dø" for klassen, for eksempel "1d10" for en fighter. Marker ned hit poeng basert på treffet dø i "Hit Points" -delen. For eksempel begynner en fighter med 10 helsepoeng pluss bonus for å ha en høy grunnlov poengsum. Undersøk bonus tabellen på side 9 i spillerens Handbook for å finne den bonus for grunnloven poengsum, for eksempel "1" for en score på 12.

7 Finn antall ferdighetspoeng for klassen din, som viser under "Class Skills" -delen. For eksempel begynner en barbar med fire ferdighetspoeng, pluss din intelligens modifier, ganger fire. Åpne kapittel fire i spilleren håndbok for å se en liste over ferdigheter.

8 Fordele tilgjengelige ferdighetspoeng til ferdigheter som er oppført i kapittel fire. Undersøk tabellen på side 63 for å se hvilke ferdigheter er kryss klasse ferdigheter for din klasse. For eksempel er "Escape Artist" dyktighet et kors klasse ferdighet for barbaren klassen, noe som betyr at du må bruke to ferdighetspoeng å kjøpe ett poeng i denne ferdigheten.

9 Skriv ned dine ferdigheter i "Skills" delen på høyre side av karakter arket. Undersøk kapittel fem i spilleren håndbok for å se en liste over bragder. Plukk noen en prestasjon for din karakter og skrive det ned i "bragder" -delen. Menneskelige karakterer motta en gratis bonus prestasjon på første nivå.

10 Undersøk side 111 av spillerens Handbook for å finne mengden starte gull for din karakter klasse, for eksempel "125" for "Rogue" -klassen. Skriv ned alt utstyr i kapittel sju som du ønsker å kjøpe med start gull, slik som rustning eller våpen. Skriv ned eventuelle endringer rustning gjør til din rustning klasse i "Armor Class" overskriften nær midten av den karakter arket.

11 Skriv ned eventuelle gjenværende detaljene for din karakter, for eksempel navnet hans, guddom og moralsk justering. Du vil finne beskrivelser av de tilgjengelige guddommer og justeringer i kapittel Seks av spillerens Handbook.

Hint

  • Wizards of the Coast tilbyr gratis karakter ark på deres hjemmeside for å laste ned og skrive ut.
  • Din Dungeon Master kan bruke en annen metode for å rulle evne score. For eksempel kan det være nødvendig å rulle fire seks-sidige terninger og slippe det laveste tallet før du legger resultatet sammen.
  • Hvis du velger veiviseren, trollmann, druid Bård eller ånde klasser, må du også velge dine start staver, som du finner i kapittel Elleve av spillerens Handbook. Kapittel Tre av spillerens Handbook viser antall staver du kan velge i beskrivelsen av klassen.
  • Rådfør deg med Dungeon Master før en ny karakter i tilfelle den kommende kampanjen tillater ikke visse kombinasjoner av rase og klasse.
  • Undersøk "Forutsetninger" i en prestasjon før du velger det, for å sikre din karakter er kvalifisert for feat. For eksempel krever "Craft Rod" feat din karakter til å være en niende-nivå spell caster, noe som betyr en nyopprettet første nivå wizard kan ikke ta feat.