Hvordan lage en datamaskin Scavenger Hunt

Hvordan lage en datamaskin Scavenger Hunt


En datamaskin skattejakt kan være en form for underholdning eller et pedagogisk verktøy. Ledetråder fører spillerne fra nettsted til nettsted, eller fra side til side på et nettsted, for å samle informasjon om et emne. I en pedagogisk skattejakt, er informasjonen i seg selv er prisen, men et underholdningsjakt kunne ha en premie for å finne den beste eller de fleste svarene.

bruksanvisning

Forberede Hunt

1 Velg et emne. For eksempel kan en pedagogisk jakten involvere elevene forske verdenskrig. En jakt på temaet bryllup skikker rundt om i verden kan være en aktivitet for bryllup dusj gjester å gjøre før dusjen, med priser som utdeles på festen selv.

2 Gjør din forskning. Bruk søkemotorer og linker på nettsteder du allerede har funnet for å lede deg fra en potensiell nettsted til den neste.

3 Forbered ledetråder. De kan være grei eller kryptisk, men de bør kunne løses av publikum. Avhengig av hvilken type jakt, kan du ta med nettadressen eller forventer spillerne å finne den.

4 Sjekk ditt arbeid. Sørg for at alle nettadressene er korrekte. Hvis mulig, få noen på samme ferdighetsnivå som målgruppen prøve ut gatefeier jakten før du slipper den.

5 Slipp jakten.

Hint

  • Velg ut i fra publikum. En pedagogisk gatefeier jakten vil være basert på en læreplan emne, mens en for underholdning bare kunne fokusere på noen tema av interesse for spillerne.
  • Ikke gjør dine ledetråder for hardt eller for lett.
  • Velg pålitelige nettsteder.
  • Nettsteder som endres ofte kan ikke være pålitelig.
  • Nettsteder som krever registrering eller betaling er ikke egnet for pedagogiske skattejakter.