Hvordan lage en datamaskin Stick Figure spill

Hvordan lage en datamaskin Stick Figure spill


Opprette stick figur spill for datamaskinen kan være relativt enkelt med de riktige dataprogrammer. Adobe Flash er en av de beste stedene å lage og animere dine stokk tall før du setter dem i spillet. Det er lett å bruke, og du kan lagre og laste opp stokk tall rett inn i spillet ved hjelp av Game Maker programmet.

Bruksanvisning

1 Start Adobe Flash og åpne en ny fil. Sett den størrelsen du ønsker animasjonen å være i eiendommer feltet. Vanligvis 800 x 600 er en god størrelse til å begynne med. Det er ikke for lite og gir en middels til høy oppløsning felt til å arbeide med. Tegn første pinne figur på tegneområdet av programmet. Dette vil være den første rammen.

2 Klikk på "Nytt lag" -knappen for å opprette et nytt lag for tidslinjen din. Når du oppretter et nytt lag, det påvirker elementene i laget, men de andre lagene vil fortsette å være synlig. Lagene kan være skjult, hvis du vil. Tegn andre pinne figur i tegneområdet. Begge tallene bør være på området. Gjenta dette laget prosessen for hver figur du vil animere gjennom programmet.

3 Et eget lag er brukt for ikke animerte objekter i bakgrunnen. Navn hvert av lagene for å unngå forvirring. Velg laget for figuren du ønsker å lage animert. Gå til tidslinjen din og velge en ramme. For eksempel: Hvis du har en bildefrekvens på 24 bilder per sekund, og du vil stick figur til å være på skjermen i 1 sekund, så gå til den 24. rammen i tidslinjen. Høyreklikk og sett nøkkelen rammen.

4 Rediger nøkkelbilde til hva du vil at hver av rammene for å være. Hold alle animasjonene enkle; for hver bevegelse, blir et nytt lag nødvendig. Høyreklikk på lag mellom to av de viktigste rammene. Klikk på knappen "Create Classic Tween".

5 Gjenta de samme trinnene for hver bevegelse du vil tallene å gjøre. Lagene vil holde tallene skille, men vil spille animasjonene i en sekvens jevnt. Gå til kontrollmenyen og klikk på "Test Movie" -knappen. Sjekk for å se hvor de viktigste rammene som ble gjort begynner og slutter, og juster dem om nødvendig.

6 Gå til "Fil" -menyen og klikk "Export Movie" utvalg. Lagre animasjoner under SWF-fil alternativet.

7 Start spillet Maker og importere SWF-fil av stick figur animasjoner. Bruk den intuitive spill Maker visuelt grensesnitt for å lage et spill med pinnen tallene. Legg bakgrunnsmusikk, skjerm fade og lydeffekter, og prop bilder som er opprettet i noen grafikk redigering program.

Hint

  • Start med enkle animasjoner og jobbe deg opp som du får mer kunnskap og erfaring med Adobe Flash.