Hvordan lage en Elf spill med Construction Paper

Hvordan lage en Elf spill med Construction Paper


Enkle brettspill kan hjelpe små barn å ha det gøy mens du lærer grunnleggende matematiske ferdigheter som addisjon og subtraksjon. En alv-tema brettspill passer tematisk med jula. Opprette og spille et brettspill med alver prøver å gjøre det til Nordpolen i tide til jul kan gi barna en morsom aktivitet som vil holde sine matematiske ferdigheter skarpe i løpet av vinterferien. Gjøre spillet ved hjelp av lett tilgjengelige håndverk forsyninger.

Bruksanvisning

1 Cut strimler av bygging papir 1 tomme med 5 inches, hver en annen farge. Brett hver stripe i to og deretter kaste en 1/2 tomme på hver ende utover å skape en form som kan stå på egne ben som en spillebrikke. Dekorer 1-tommers sirkler med ansikter ved hjelp av markører, så lim en hver sirkel til toppen av en av de stående figurer til å danne en alv. Skjær høye tynne trekanter som alv hatter og lim en lue til toppen av hvert hode.

2 Skjær fargerike firkanter av bygging papir 1 og 1/2 inches til en side og lim dem på en buktende sti på et stort stykke papp for å gjøre områder på brettet. La barna lage noen "spesielle" mellomrom ved hjelp av klistremerker, små tegninger eller bygging papir sirkler og trekanter. Skriv "Start" i den ene enden av banen og tegne et bilde av Nordpolen eller Julenissens verksted i den andre enden.

3 Skjær større kvadrater av bygging papir til bruk som kort og på forsiden av hvert kort skrive et nummer fra en til fem med et plusstegn eller minustegn foran. Noen kort kan også ha instrukser som "Hopp neste sving", "Ta en ekstra sving" eller "Flytt frem til neste plassen som passer din elf farge."

4 Plasser en alv per spiller i startposisjon. Bytter rullende to terninger og bevegelige antall plasser indikert. Når du lander på en "spesielle" plass, trekke et kort og gå fremover eller bakover i forhold til antall på kortet, eller følge kortets instruksjoner. Om ønsket, kan forskjellige typer spesielle områder har forskjellige effekter. For eksempel kan sirkulære områder være "sticky" mellomrom, noe som betyr at en alv som lander på en ikke kan gå videre før han ruller en 6. Triangle områder kan være "teleporter" som forårsaker Elf som lander der for å bytte plass med henne nærmeste motstander.

Hint

  • For eldre barn, kan du gjøre regnestykket vanskeligere og spillet mer interessant ved å endre måten du beregne hvor langt å flytte. For eksempel, hvis du lar pluss- og minustegnene ut av kortene, kan hver spiller multiplisere tallene på terningen, dele på antall på et kort, deretter runde opp for å se hvor mange områder han beveger seg.