Hvordan lage en Emulator

Hvordan lage en Emulator


Når det gjelder underjordiske internett royalty, skaperne av konsoll spill emulatorer kommer uten sidestykke. Programmerere som lager sin egen emulering programvare vanligvis få respekt av internett gaming community, spesielt de medlemmer som liker konsollen programmet emulerer. For å gjøre en emulator, må du studere konsollen du ønsker å etterligne, kode emulator, utgivelsen minst en beta-versjon og gjøre endringer basert på tilbakemeldingene du mottar. Prosessen med å lage en vellykket konsoll spill emulator tar ofte flere år.

Bruksanvisning

1 Lær alt du kan om konsollen du ønsker å etterligne. Spill så mange kamper for det som mulig. Les de tekniske spesifikasjonene for systemet og finne en skjematisk av det å studere. Finne ut hva maskinvarekomponenter utgjør konsollen og hvordan de fungerer. Ta fra hverandre en av konsollene og undersøke hver komponent for å se nøyaktig hva som gjør det tick. Gjør alle disse tingene bør gi deg en idé om hvor kompleks konsollen er, hva dens funksjoner er og hvem av dem som er mest viktig for emulering.

2 Studer konsollens backkatalog å finne ut hvilke spill du ønsker din emulator for å kjøre. For eksempel, hvis du oppretter en Super Nintendo emulator, har du sannsynligvis vil at programmet skal kjøre ekstremt populære titler som "Super Mario World", "The Legend of Zelda:. A Link to the Past" og "Mario Kart" Konsentrer deg om å simulere funksjonene i konsollen som de populære titlene utnytte.

3 Velg et programmeringsspråk for emulator og begynne arbeidet med programmering. Hvis du ikke har noen tidligere erfaring med programmering, spore opp en how-to bok eller utføre tjenestene til en erfaren programmerer. Emulering entusiast Marat Fayzullin anbefaler programmering emulator i enten C eller forsamling. Mens Assembly er raskere, programmer du kode i det ikke er "bærbar", som betyr at de bare vil kjøre på operativsystemet som du opprinnelig programmere dem. Hvis du ønsker å produsere en multi-plattform emulator, bør du nok velge C.

4 Begynn programmering emulator. Start med kode for å etterligne systemets sentrale processing unit og deretter fortsette med kode for resten av systemets komponenter. Lag en debugging verktøy slik at du kan se hva som skjer bak kulissene mens emulator kjører.

5 Prøv å kjøre programvare med emulator. Velg en populær tittel for første kjøring. For eksempel, hvis du skriver en Sega Genesis emulator, kjøre "Sonic the Hedgehog 2." Hvis testkjøring lykkes, kompilere emulator og sette en betaversjon av det på internett. Be om tilbakemelding fra brukere av emulator.