Hvordan lage en enkel Barnas Board Game

Hvordan lage en enkel Barnas Board Game


Brettspill kan være ganske underholdende for barn; men kan barna bli lei av å spille de samme spillene om og om igjen. I stedet for å bruke penger utsetting dine spillhyllene, lage dine egne. La barna hjelpe deg å lage et brettspill som gir dem en følelse av prestasjon før bønder er også stilt opp på startstedet. For en ferie eller bursdagsgave, tilpasse et spill for hvert barn som har sine favorittbilder. Tenk lamine styret for å øke levetiden til spillet.

Bruksanvisning

1 Velg et tema for brettspill, for eksempel zoo dyr, sport eller familie. Finn bilder som korrelerer med tema, for eksempel zoo dyr fra barnebøker eller familiebilder. Skjær ut 25 3-tommers kvadratiske bilder.

2 Lå en 18-tommers firkantet ark med hvitt plakat bord på et flatt underlag. Identifiser et hjørne av brettet som utgangspunkt og skrive "Start" i blyant i små bokstaver. Skriv "Finish" på hjørnet i motsatt diagonal hjørne.

3 Klipp ut en 5-tommers gul stjerne og en 5-tommers grønn sirkel fra kartong. Ved hjelp av en mørk permanent markør, skrive "Start" på den grønne sirkelen og skrive "Finish" på den gule stjernen. Lim disse formene enn sine respektive hjørner.

4 Tegn en linje fra startpunktet til mållinjen, som dekker mesteparten av styret. Du kan lage en "S" -form, en sikksakk linje eller en looping linje.

5 Begynn med startstreken og legge ut de 25 bildene du kutte ut tidligere, som er relatert til temaet. Space bildene slik at de når helt til målstreken. Klipp ut flere bilder eller fjerne noen bilder hvis det er nødvendig for å få plass på brettet. Lim bildene på plass.

6 Cut 10 1-tommers sirkler fra kartongen. Skriv "1" på begge sider av to sirkler. Gjenta dette ved å skrive de andre tall, to til fem, på begge sider av to sirkler. Legg sirklene i en liten kurv.

7 Bruk små leker, for eksempel biler, stående dukker eller byggeklosser, som bønder.

8 La opp til fire barn spille spillet ved først å velge en bonde. Hver person tar svinger tegning et tall og deretter beveger han at mange mellomrom fra startstreken. Vinneren er den spilleren som kommer først i mål.