Hvordan lage en Folding papir spill med tall

Hvordan lage en Folding papir spill med tall


I en alder av elektroniske spill og underholdning, å lage et spill fra papir gir en hands-on, gammeldags måte for barn å underholde seg selv. Et slikt spill består av et brettet papir på tall, ord og setninger er skrevet. Disse spillene er ofte kalt "spåmenn" og brukes til å "spå fremtiden" i en lunefull måte. Du kan enkelt lage en av disse spillene med svært få forsyninger og minimal innsats.

Bruksanvisning

1 Legg et firkantet ark ned på et flatt underlag.

2 Brett papiret i to på langs og deretter i to horisontalt.

3 Brett ut papiret slik at du kan se bretter fra tidligere folder. De bretter vil dele papiret i fjerde.

4 Brett hvert hjørne innover til midten av arket.

5 Snu papiret og brett den nye fire hjørnene av kvadratet innover til midten av papiret på nytt.

6 Skriv et tall på hver av de åtte trekanter som peker mot midten. Det vil være to trekanter per klaff av plassen.

7 Vipp opp hver av de fire klaffer og skrive to "formuer" per klaff, med en formue på hver halvdel av klaff-triangelet. Suksessen kan være generelle svar på ja og nei spørsmål, for eksempel "ja", "nei", "kanskje", "definitivt" og "absolutt ikke". Du kan også skrive en kort setning forutsi fremtiden, slik som "Money kommer i dag" eller "Se på ryggen." Brett hver klaff ned igjen etter at du skriver formuer på den.

8 Brett torget i to på langs og deretter horisontalt.

9 Brette den siste fold og farge hver av de fire kvadrater (to på hver side av den rektangulære stykke papir) en annen farge. Du kan også skrive inn navnet på en farge på hver rute.

10 Slip tomlene og pekefingrene under de fire klaffer over torget. Skyv innover forsiktig så tomlene og pekefingrene møtes i sentrum under klaffer. Den spåmann skal se ut som en hevet diamant

11 Be noen om å velge en farge. Stav fargen du åpner spåmann vertikalt og deretter horisontalt, alternerende retninger med hver bokstav i fargen.

12 Spør spillet spilleren å velge et tall fra 1 til 8 fra innsiden av spåmann. Flytt spåmann vertikalt og horisontalt antall ganger valgt av spilleren.

1. 3 Spør spilleren å velge et nummer fra innsiden av spåmann. Løft det klaff og lese formue bak det tallet.