Hvordan lage en god Halo kart

Hvordan lage en god Halo kart


Utgivelsen av Bungie Studios "Halo 3" i 2007 inkluderte tillegg av en ny spillmodus til Halo-serien heter Forge. I Forge-modus, er spillere gitt verktøy for å endre eksisterende kart eller lage helt nye kart fra bunnen av. Medlemmer av Xbox Live kan laste opp sine kart til Halo samfunnet og laste ned andre spilleres kreasjoner. Som svar på kritikker av journalister og fans, Bungie tatt en fornyet Forge i sin 2010-versjonen, «Halo Reach». Selv om det ikke er i spillet opplæringen instruere deg hvordan du bruker Forge, menyene gjør det mulig med en first-timer til å bygge ditt eget kart. Det er ingen "feil" måte å bygge et kart Halo, men etter noen kart-making tips vil føre til optimal game-play.

Bruksanvisning

Kart Struktur for Symmetriske Levels

1 Bygg like store baser på tilstøtende sider av kartene.

2 Stylize kartet til personlig appell. Hver halvdel av kartet trenger ikke å være helt symmetrisk, men sørg for å gi nei-siden en fordel over andre.

3 Place lag gyter langt nok unna slik at det er nesten umulig for spillerne å bli drept på den umiddelbare starten av kampen.

Kart Struktur for Asymmetriske Maps

4 Bygg baser som passer for spillestil ment. Lag en stor base som er utfordrende å gå inn hvis gametype er krenkelser vs. forsvar. Gi hvert lag en like tilgjengelig base hvis gametype er ikke objektiv basert.

5 Stylize kartet til personlig appell. Asymmetriske kart gir hver side ulike felt av spill uten å gi det ene laget en ekstrem fordel over en annen. En asymmetrisk kart som ikke gir den ene siden en fysisk fordel i forhold til den andre kan motvirkes ved å bedre våpen på den andre siden.

6 Bygg et område eller bygning nær midten av kartet for hvert lag å kjempe om herredømmet. Dette er ikke nødvendig, men oppmuntret.

Våpen og Helse

7 Place våpen gyter hensiktsmessig hele kartet slik at hvert lag har en lik arsenal for å kjempe med. Tilsvarende sted helsepakker hensiktsmessig slik at hvert lag har en lik mulighet til å helbrede seg selv.

8 Gi hvert lag en lik mengde strøm våpen slik at ingen del av kartet har en fordel fremfor den andre. Dette betyr ikke at for hver Rocket Launcher, må det andre laget sine egne; snarere hver makt våpen kan motvirkes av en annen makt våpen fra det andre laget.

9 Forsyne hver spiller med en eller to starter våpen som er aktuelle for kartet. Normen for middels til store kartene er DMR som den primære våpen og Assault Rifle som sekundære våpen. For små kart, er det vanlig å starte med Assault Rife som den primære våpen og Magnum som sekundære våpen.

Hint

  • Vær forsiktig med din økonomi. Hvert element koster en viss mengde studiepoeng, og selv om det er vanskelig å gå konkurs, er det meget mulig.
  • Etter endt kartet, laste det opp til Bungie.net Fil Del så andre Halo-brukere kan spille kartet.
  • Maps ta lang tid å fullføre. Selv de mest grunnleggende kart vil mest sannsynlig ta minst et par timer. Store, kompliserte kartene kan ta ti eller flere timer å fullføre.