Hvordan lage en god storyline for "Smackdown vs. RAW 2010 "

Som enhver profesjonell bryting seer vet, halvparten av interesse for programmering kommer fra historiefortelling. "Smackdown vs Raw 2010" leker med dette konseptet ved å la spillerne lage sine egne historier, effektivt gjør hver spiller inn en bryting booker. Som med ekte wrestling programmer, må historier balansere oppbygging og betal-off ved å ha nok handling skje både i og utenfor ringen, miksing backstage og i ringen samhandling, forsinke noen direkte konfrontasjon til det rette øyeblikket og vite når du skal avslutte historien.

Bruksanvisning

1 Begynn liten. "Smackdown vs Raw 2010" gjør at flere historier å bli strukket over to år igjen av programmering, i ukentlige TV-programmer og månedlige visninger betal. I stedet for å lage mange, langvarige historier på en gang, fokusere på å gjøre små historier først. Når du er komfortabel med det grunnleggende historien skaperen, begynne å utvikle større historier.

2 Skissere historien før du starter. Sørg for at du vet hvor mange showet er verdt av programmering er nødvendig for å fullføre historien. Finne ut når du skal legge i store animasjoner og utviklingen til historien.

3 Lagre en-mot-en konfrontasjoner for pay-per-visninger. Som med ekte profesjonell bryting historier, bør de frie viser (Raw, Smackdown, ECW) bygge opp til visninger pay-per-. Klimaks i historien bør ikke gis bort. Bruk forskjellige varianter, for eksempel backstage segmenter, tag kampene, kjøre inn og etter kampen slagsmål å presse feiden mens du holder de to (eller flere) sentrale brytere hverandre til pay-per-view.

4 Bruk andre brytere, spesielt hvis utvikle mer enn en historie på en gang. Dette er spesielt effektivt på lang sikt booking. Hvis du ønsker å ha en vinkel mellom CM Punk og Randy Orton vare i flere måneder igjen av show, bør du ha andre brytere at en eller begge har en historie med, for eksempel Cody Rhodes eller Taker, gå inn i historien. Dette holder historien frisk og kan bygge inn i å flytte en av brytere inn i en historie med noen andre, for eksempel, når Punk er gjort med Orton han kunne deretter flytte inn i en historie med Rhodes mens Orton feider med Taker. Da de to kan bli brakt tilbake igjen.

5 Ikke overbooke kjøre-moduler eller store begivenheter. Mens "Smackdown vs Raw 2010" tillater slike store ting som bil eksplosjoner, bør disse lagres for når historien virkelig trenger en intensitet boost like før slutt. Tilsvarende kjøre-moduler bli svært gammel og billig hvis det brukes for ofte. Tenk på nye måter å holde brytere skille før pay-per-view-kamper.

6 Lag detaljerte segmenter ved hjelp av ulike ansiktsuttrykk, kameravinkler og miljøer. Backstage segmenter skal være unike, interessant og ledet til viktige deler av historien. På samme måte, har ikke de brytere si noe som kunne bli vist i handling.

7 Skape interessante hindringer for spillerkontrollert karakter. Noen ganger kan det være interessant å ha uvanlige forhold for spilleren å oppfylle, som å måtte miste en kamp, ​​slippe en tittel eller bli diskvalifisert ved å bruke et våpen mot en hatet rival. Som med store arrangementer disse bør brukes judiciously, men kan fornye interessen for lengre løpe historier.

8 Sørg for at det er konsekvensene for handlingen. Hvis en bryter blir slått opp backstage, eller har en bil eksploderer som de går av, bør de vise den fysiske effekten av at arrangementet neste gang de dukker opp.

9 Bruk online tilbakemeldinger. Publisering historien nettet kan andre spillere til å vurdere det opp til fem stjerner. Selv om det alltid vil være noen troll, noterer tilbakemeldinger fra de andre spillerne og bruke den til å forsterke denne historien, eller den neste.

10 Vit når du skal avslutte historien. Mange reelle bryting Bookers begå den feilen av å ha en historie å gå på mye lenger enn det burde. En tilfredsstillende avslutning kan gjøre en skikkelig historie bli stor.