Hvordan lage en gratis online Grafisk RPG

Hvordan lage en gratis online Grafisk RPG


I de fleste tilfeller gjør en online grafikkbaserte rollespill (RPG) ville ta betydelige summer å utvikle. Med den stadig voksende antall åpen kildekode og fri programvare er tilgjengelig, men du kan lage en online grafisk RPG uten å bruke en krone. Du trenger bare å være villig til å sette i mannen timer og forsøk på å skape en virkelig overbevisende spill. Kreativitet og vilje til å gjøre et slikt spill er alt du egentlig trenger.

Bruksanvisning

1 Utvikle de ulike delene av MMORPG (MMORPG) konsept. Bestem deg spillinnstillingene og i teksten du ønsker å se. Det er en god idé å finne ut hva andre spill er der ute, og hva de gjør. Finne et område ennå ikke fokusert på vil holde deg i forkant av spillet.

2 Bestem om du ønsker å ha en 2D eller 3D-spill. Hver har sine fordeler. 2D-spill har en tendens til å være enklere å utforme over sine 3D-alternativer. Hvis du er mer kjent med design software og ønsker en mer realistisk opplevelse, deretter et 3D-spill kan være for deg.

3 Plukk en spillmotor. Dette vil være drivkraften bak spillet, og de kommer i både 2D og 3D-former. Velg den som best fungerer med spilldesign. Flere selskaper tilbyr freeware eller shareware-versjoner av sine motorer, og gir deg tid til å utvikle et spill for gratis.

4 Kjøp din design programmer. Husk at du må designe alt fra figurer og landskap til elementer og oppdrag i spillet verden. Hoved program som brukes i utformingen er GIMP, men du må også programmer for å bygge terreng, karakterer, kart og hvordan alle ting samhandler med hverandre. For noen søken-baserte spill, vil du også trenger programvare for kampanjene, slik at spillerne har episke ting å gjøre, og vil fortsette å spille. Se etter gratis eller åpen kildekode versjoner av denne programvaren til å bygge din RPG gratis.

5 Spre arbeidsbelastningen på et team. Størrelsen på laget ditt vil avhenge av kompleksiteten i spillet, men bør omfatte programmerere, kart utviklere, grafiske kunstnere og forfattere. Størrelsen på teamet er basert på kompleksiteten i spillet, men du bør gjøre ganske godt å starte med en person i hver posisjon.