Hvordan lage en Halo CE kart

"Halo CE" er passelig PC-versjonen av den opprinnelige "Halo" spill som kom ut for Xbox-konsollen systemer. I dette spillet, spillerne er i stand til å redigere og lage ulike gjenstander, steder og karakterer. Mens mange tilpasses PC-spill kommer med redaktører, "Halo CE" krever at du laste ned og installere diverse andre verktøy på datamaskinen for å lage kart og objekter. Brukere seg klar til å takle dette bør være kjent med 3D-modellering og koding.

bruksanvisning

1 Last ned og installer Halo Editing Kit (HEK) fra linken i Resources.

2 Lag din kartets bakken tekstur i ditt image manipulasjon programvare. Dette er i utgangspunktet et mønster som vil gjenta seg og strekke seg gjennom hele kartet.

3 Lagre teksturen til en egen mappe og huske sin katalog adresse.

4 Åpne programmet som heter "verktøyet" som fulgte med HEK. Dette verktøyet oppfyller alle filene til filtyper som er gjenkjennelig med «Halo CE."

5 Skriv i katalogen adresse der du har lagret dine teksturer i Tool. Hit "Enter". Dine teksturer vil bli samlet i en bitmap fil.

6 Åpne programmet fra HEK kalt "Guerilla».

7 Åpne bitmap fil du opprettet i Guerilla ved å gå til "File"> "Open".

8 Endre filtypen til "Komprimert med Explicit Alpha" under "Format".

9 Klikk "Fil"> "New".

10 Velg "shader_envirnment." Et nytt vindu vil vises.

11 Klikk "Simple Parameterisering."

12 Bla ned til "Physics Properties" og velge hva slags materiale du vil at bakken skal være.

1. 3 Bla ned til "Diffuse Properties" og åpne listen.

14 Finn bitmap du nettopp opprettet, og klikk på den.

15 Still "Primary Detail Map Scale," Sekundær Detail Map Scale "og" Micro Detail Map Scale "til 30.

16 Lagre data i mappen "data / nivåer / (navn på kartet)" i Halo-katalogen.

17 Åpne bitmap fil i et 3D-modelleringsprogram.

18 Lag en boks som vil være 5000 av 5000 av 2000 piksler, og konvertere den til redigerbar mesh.

19 Skille sidene av boksen fra hverandre, slik at du vil ha en bakken.

20 Importer teksturen du opprettet på bakken du opprettet.

21 Bruk verktøyene i programvaren for å gi landet definisjon ved å heve den i visse flekker og senke den i andre. Lagre det.

22 Skriv inn katalog av 3D-modellen du lagret i programmet "Tool."

23 Åpne programmet som heter "Sapian" fra HEK. Dette programmet åpner alle av Halo spillets gjenstander og lar deg plassere og manipulere dem.

24 Legg våpen, fiender og gyte poeng til kartet. Lagre arbeidet ditt når du er ferdig.

25 Kompilere en siste gang i Tool ved å skrive inn på kartet katalog.