Hvordan lage en historie spill

Historien spillet er en kreativ, ikke-konkurrerende spill. Den kan brukes som et pedagogisk verktøy for å få barna til å åpne opp og skrive mer kreativt, som en fortelling læremiddel for å vise elevene om løse tråder og uoverensstemmelser i historier, eller bare som en kreativ måte å fordrive tiden. Avhengig av de involverte, kan en historie spill ta alt fra 5 minutter til en halv time eller mer.

Bruksanvisning

1 Ha alle brainstorm en serie enkle ord som tyder på en handling i en historie. Du kan bruke "gode" og "dårlige" til å representere de gode og dårlige ting skjer med karakteren, følelser ord som "lykkelig", "melankoli" eller "nysgjerrige" og tilfeldige substantiver som "fisk" eller "Montana", som forfatteren har å innlemme i historien. inkluderer også plotte retninger som "uventet vri" eller "lang tapt venn."

2 Skjær ordene ut og sette dem inn i en lue. Har den første spilleren trekke en ut og komponere begynnelsen av historien basert på det. For eksempel, hvis han fikk et kort som sa "kvelden", historien ville begynne i kveld. Spillerne kan enten skrive sine historier, eller bare si dem, avhengig av hvordan du ønsker å spille spillet. Hvis du ikke har spillere skrive historien, kan det være lurt å ta det opp med en båndopptaker for å redde den.

3 Når den første spilleren komponerer et avsnitt, bør han se på spilleren til hans venstre for å indikere at det er at spillerens tur. Den andre spilleren bør trekke en lapp og fortsette historien, som omfatter det som er på det slip.

4 Når en spiller ønsker å avslutte en historie etter hans tur, kan han si "the end". En annen spiller kan utfordre dette spillet til å stille et spørsmål om historien, for eksempel "hva har skjedd med fisken?" Hvis en spiller påpeker overs, har historien til å fortsette til enten alle de løse endene er bundet opp eller alle er fornøyd med historien til tross for de resterende løse ender.

Hint

  • Hvis du ønsker en rask kamper spille uten den løse enden regelen.