Hvordan lage en karakter for Vampire: The Masquerade

Vampire: The Masquerade (VTM) er et rollespill fra den gamle verden av mørke fra Whitewolf. Selv om den gamle Vampire spillet har blitt erstattet med en ny serie av spill på grunn av opphavsrettslige spørsmål, er spillet fortsatt utrolig populært med mange mennesker i spillmiljøet. Hvis du er klar til å spille, så sjekk ut reglene for å lage en vampyr karakter.

Bruksanvisning

1 Velg en klan for å lage din karakter, eller velge et tegn idé og deretter velge en klan som matcher det tegnet. Ordren vil være opp til deg og dine egne preferanser.

2 Legg et mer personlig preg på karakteren din ved å velge en natur og oppførsel. Dette vil diktere hvordan din karakter oppfører seg, og hjelpe deg å gjenvinne viljestyrke poeng.

3 Velg en primær og sekundær type attributt. Du får sju punkter i ditt primære egenskap, fem i den sekundære, og tre i tertiær. Med noen unntak (som Nosferatu), får du en gratis prikk i hvert attributt.

4 Velg en primær og sekundær sett evner. Du vil få 13 punkter i den primære, ni i videregående, og fem i tertiær. Ingen mulighet kan heves over tre prikker ennå.

5 Velg bakgrunner. Du får fem prikker i bakgrunn av ditt valg uten grenser unntatt karakter (for eksempel vil en tigger ikke har prikker i ressurser).

6 Velg ditt fagfelt. Du kan sette tre prikker i noen av de tre klan disipliner oppført i boken. Hver klan har et annet sett av disipliner, og noen fag er kun tilgjengelig for medlemmer av visse klaner.

7 Plasser prikker i dine dyder. Hver dyd begynner med en gratis prikk, og du kommer til å bevilge ytterligere syv prikker som du velger.

8 Legg din selvtillit og selvkontroll karakterer for å få menneskeheten. Din Viljestyrke er lik din Courage vurdering.

9 Tilbring 15 freebie poeng. Du kan bruke en eneste prikk å komme et punkt i enhver bakgrunn, i menneskeheten, eller i viljestyrke, to prikker heve en dyd eller en evne, og fem punkter for å heve et attributt. Du kan også kjøpe et ekstra punkt i fag med en hastighet på sju poeng per prikk.