Hvordan lage en LEGO robot for en Joust hendelse

Hvordan lage en LEGO robot for en Joust hendelse


LEGO er en konstruksjon leketøy som har tatt utallige former siden introduksjonen i 1940. LEGO Mindstorms Pakkene inkluderer en spesiell datamaskin enhet som lar brukerne laste opp og kjøre programmer som gjør bruk av den modulære Mindstorms utstyr som motorer og sensorer. Opprette en LEGO Mindstorms robot for en turnering eller kamp hendelse kan være en underholdende og intellektuelt engasjerende jakten for entusiaster med en moderat mengde LEGO Mindstorms erfaring.

Bruksanvisning

1 Utkast utformingen av LEGO robot basert på målene du ønsker å oppnå, ved hjelp av en blyant og papir for å ta dine ideer og en grov skisse av design. Utformingen som brukes vil i stor grad påvirket av stilen og regler av LEGO turnering konkurranse der roboten vil konkurrere. Det finnes også en rekke strategier som kan brukes i bot utforming, for eksempel lage en tung robot med en sterk kropp for forsvar, eller lage en liten og smidig robot som er i stand til å unndra avgifter og angrep. Roboter for ridder hendelser kan ta en rekke former, men typiske kamproboter er drevet av hjul eller løpebaner og har et lavt tyngdepunkt for å unngå bla.

2 Bygg grunn chassis av LEGO robot ved hjelp av LEGO Technic bjelker og andre store LEGO-klosser. Forlate rommet for viktige komponenter som du skal legge senere, slik som den programmerbare murstein og drivsystemet. Bygg kabinettet for å være lavt til bakken og kompakt; Dette vil gjøre bot mer solid og motstandsdyktig mot bla eller skade. Minimer strukturelle svakheter ved å unngå en langstrakt kroppsform og bruk av bot ramme for å skjerme de kritiske komponenter.

3 Legg LEGO komponenter til roboten som vil tillate det å utføre i kampen arrangementet i henhold til din design. Hvis roboten er hjulet-drevet, må du legge til en styremekanisme til forhjulene - tannstangstyring design er populære blant Mindstorms entusiaster på grunn av sin enkelhet og enkel LEGO replikerbarhet. LEGO girkasser tillate utstyr reduksjon egenskaper som skal brukes, slik at designere til å finjustere virkningen av eventuelle LEGO motorer. Mindstorms stykker som servoer, motorer, stempler og sensorer skal monteres på understellet i en lav profil sted hvor de ikke vil bli høyt utsatt for skade under turnering.

4 Plugg LEGO Mindstorms programmerbare CPU murstein inn i en datamaskin adapter som er koblet til en PC med programmeringsmuligheter. De fleste LEGO Mindstorms sett inkluderer forbruker programvare som kan programmere i RCX Code. Det finnes også en rekke tredjeparts programvare som lar programmerere å kode Mindstorms i ulike programmeringsspråk som C ++, Ada, Python eller Perl. Når CPU murstein er knyttet sammen, bruke Mindstorms programvare av valget for å skape funksjonelle program som roboten vil bruke. Dersom joust hendelses reglene tillater fjern bot kontroll, vil programmet må inneholde kode som knytter fjernkontroll til bestemte funksjoner på bot - for eksempel den forover og bakover knappene kan kontrollere handlingen av en enkelt motor mens venstre og høyre knapp kontrollere handlingen av en egen motor for styring. Hvis turnering arrangementet er automatisert-bare, litt mer programmering ferdigheter vil være nødvendig å slå boten inn i en kamp-verdig skapelse. Når du er ferdig, tar du ut enheten fra datamaskinen og trekk ut murstein.

5 Sett CPU murstein inn i robot skapelse og koble programdrevne komponenter til de tilsvarende kontaktene på murstein. Plasser skapingen i et testområde og gi den en prøvetur for å være sikker på at de store komponentene fungerer som planlagt. Finjustering av programmering kan gjøres senere; på dette stadiet, er det viktig å sørge for at den fysiske utformingen av boten ikke hindrer bevegelsen. Gjør eventuelle nødvendige justeringer.

6 Legg LEGO plating, eller rustning laget av andre materialer hvis hendelses reglene tillater (og boten er i stand til å frakte lasten). Sørg for å skjerme de kritiske komponenter, spesielt hjul / løpebaner og eventuelle våpensystemer, som roboten vil være ubrukelig i en turnering hvis disse brikkene er ødelagt eller deaktivert. Test din bot som du går, modifisere programmet eller fysisk utforming som ønsket til du er fornøyd med sluttresultatet.