Hvordan lage en Math spill for fjerdeklassinger

Hvordan lage en Math spill for fjerdeklassinger


Fjerde klasse elevene er gamle nok til å være forventet å konsentrere seg om matematikk for hele klassen perioder. Likevel, de er unge nok til å miste interessen hvis de ikke er engasjert. Math spill kan bidra til å motivere barn til å holde seg på oppgaven. De er billige og enkle å lage. I tillegg kan foreldre og lærere bruker matematiske spill for å hjelpe fjerde klasse elever lære begreper og forsterke dem. Mange fjerde klasse elever har konkurransedyktige natur og vil nyte å spille et matematisk spill i stedet for å gjøre en kjedelig regneark. Når du oppretter matematiske spill, kan du bruke dem med fjerde klasse elever ofte.

Bruksanvisning

Opprette Math Games

1 Identifiser konseptet du ønsker å forsterke med matte spillet. Gjennomgå fjerde klasse standarder før du oppretter et spill for å sikre at det ordentlig forsterker dem. Noen fjerde klasse konsepter blant annet legge til og trekke større tall, multiplisere og dividere, ved hjelp av brøker og desimaltall og sammenligne data.

2 Forbered et spillebrett. Bruk et stort stykke bygging papir for å lage en spillebrettet. Lag en sti av tilkoblede firkanter som serpentin opp og ned spillebrettet. De bør være omtrent to inches kvadrat. Plasser ordet "start" i den første boksen og ordet "ferdig" i den siste boksen.

3 Bruk kartotekkort å skrive problemer barn kan løse når det er deres tur. Skriv en problem på hver indeks kortet og legg den med forsiden ned.

4 Lag spillebrikker. Skjær fire strimler av forskjellig farget bygging papir omtrent en tomme lang og en halv tomme bred. Brett hver stripe i to og plasser stripe med punktet oppover hviler på de åpne endene. Brikkene skal se ut som små telt.

5 Skriv ut retninger for å inkludere med spillet. Utpeke en aktivitet som vil skje for hvert nummer rullet. For eksempel rulle en nummer én, to eller tre krever at spilleren å trekke at antall kort og løse dem før du flytter en, to eller tre rom. Rulle en fire krever en spiller å hoppe over en tur. En fem krever en spiller å løse et problem og legge fem til svaret, og en seks krever en spiller å gå bakover én plass.

6 Angi hva som skjer hvis en spiller løser et problem feil. Spillere som løser et problem feil må flytte tilbake to plasser.

7 Laminat spillebrettet. Oppbevar spillebrikker, problem kort og retninger i en lukkbar pose.

Hint

  • Lag forskjellige sett med problem kort slik at du kan endre spillet for ulike nivåer.
  • Hvis du er liten tid, kan du bruke en utskriftsvennlig blank spillebrettet i stedet for å lage din egen.
  • Prøv å gruppere barn i liknende nivåer for å spille spillet. Det vil lindre frustrasjon og gjøre spillet mer moro.