Hvordan lage en morsom Library Scavenger Hunt

Hvordan lage en morsom Library Scavenger Hunt


Et bibliotek skattejakt er ikke bare gøy, men også lærer spillerne hvordan de skal bruke biblioteket og finne informasjon. Personen eller teamet som samler alle elementene i gatefeier jakten innen fristen vinner. Et bibliotek skattejakt krever problemløsning ferdigheter, samt teamarbeid evner hvis spillerne spille på lag. Design ditt bibliotek skattejakt, slik at det tar nytte av alt biblioteket har å tilby, noe som gjør spillerne grave gjennom støvete bøker, febrilsk søke kortkatalogen og bruker en rekke ferdigheter for å oppnå vinner svar.

Bruksanvisning

1 Identifiser hva du vil biblioteket åtseldyr hunt å gjøre: gi moro eller utdanne, eller begge deler. Hvis et mål er utdanning, skredder dine spørsmål til hva du ønsker å lære spillerne.

2 Sett regler for skattejakt. For eksempel bestemme hva fristen er, enten du bruker internett er tillatt og størrelsen på lagene. Del disse reglene med alle spillerne før jakten starter.

3 Tilby en premie for førstelaget til riktig fullføre hvert trinn av gatefeier jakten. Tilbyr en premie motiverer spillerne til å jobbe hardt og strever for nøyaktighet.

4 Skape spørsmål som kan løses på flere måter. Dersom et spørsmål svar er funnet i bare en bok, vil du ha flere lag kjemper om den samme boken på samme tid. For å unngå dette problemet, plukke spørsmål som kan besvares med en rekke bøker eller andre kilder.

5 Lag spørsmål av varierende vanskelighetsgrad. "Hva er navnet på en bok av RL Stine" er ganske lett, mens "List fire forskjellige typer oppslagsverk" er mer utfordrende. Denne variasjonen holder jakten fra å være taxing eller for lett.

6 Lag spørsmål som benytter ulike seksjoner og ressurser på biblioteket. Dette inkluderer skjønnlitteratur, sakprosa, henvisning, tidsskrifter, media og kortkatalogen. Dette gir lagene erfaring i ulike områder av biblioteket.

7 Angi en spesiell metode for å finne et svar hvis du ønsker å lære spillerne spesifikke ferdigheter. For eksempel, hvis du vil at de skal lære å bruke kortkatalogen, si det i instruksen for spørsmålet: "Bruke kortkatalogen, finner telefonnummeret for ...."

8 Gjør et ark som hver person eller et lag må fylle ut med svarene. Dette kan være det samme som det spørsmål / ledetråder ark.

9 Plasser deg selv eller en annen person på et sentralt sted hvor lag / spillere slå i svararket når du er ferdig.