Hvordan lage en motorsykkel spill

Hvordan lage en motorsykkel spill


Motorsykkel spill er en fremtredende videospill sjangeren nytes av racing entusiaster på tvers av flere spillplattformer. Følelsen av fart og hard konkurranse er bare noen av sjangerens salgsargumenter. Men å lage din egen motorsykkel spillet kan vise seg å være ganske vanskelig; avhengig av detaljnivå som kreves, kan det ta måneder, om ikke år, for å fullføre et slikt spill. Likevel, med de riktige dataverktøy og en følelse av engasjement, kan du lage en motorsykkel spill med alle de funksjonene du måtte ønske å gjennomføre.

bruksanvisning

1 Legg merke til dine motorsykkel spillet ideer. Hvor mange sykler vil være tilgjengelig? Vil spillet består av stunts, raser eller andre former for racing? Hvor mange spillere vil din motorsykkel spillet støtte? Den beste tilnærmingen til spillutvikling reisen er å identifisere dine mål, som hjelper deg vet hvor du skal begynne for å riktig utføre spillet ditt.

2 Lag alle spillobjekter med en av mange PC modelleringsprogrammer. Disse lar deg opprette alle nødvendige sykler, angi en ønsket farge, og lage ikke-interaktive objekter som trær, tilskuere og mye mer. Populære modelleringsverktøy inkluderer Blender, 3D Canvas, Sømløs 3D og 3DPlus. Når alle objektene har blitt opprettet, lagre dem gjennom programmets viktigste menyvalgene.

3 Import eller laste alle dine spill objekter ved hjelp av et programmeringsspråk verktøy. Bruk tilgjengelige kommandoer for å animere sykkelen (e), satt opp et system for dueller, satt en bestemt akselerasjon nivå, samt sette spillets viktigste menyvalgene. Populære programmerings verktøy du kan bruke inkludere Spillutstyr, GL Basic og GameSpace.

4 Lagre spillet etableringen hjelp av programmeringsspråket verktøyet brukergrensesnitt eller "Lagre" -funksjonen. Test det første utkastet til din motorsykkel spillet og analysere eventuelle feil eller spill bugs. Hvis noen blir funnet, åpner den lagrede prosjektet gjennom programmeringsspråk verktøy, gjøre alle nødvendige endringer og overskrive den forrige versjonen.