Hvordan lage en "Mugen" Tegn i Fighter Factory Ultimate

Spillet "Mugen" lar spillere til å lage sine egne jagerfly og laste dem opp til å skape en passelig kampopplevelse. En av de vanligste måtene for spillerne å skape sin egen unike fighter er gjennom programmet Fighter Factory Ultimate. Programmet gjør mye av det mer komplisert programmering involvert med sprite rende automatisk, så skaper en tilpasset fighter er en rask og enkel prosess.

Bruksanvisning

Sprites og animasjoner

1 Åpne Fighter Factory.

2 Klikk på "File" og deretter "Maler" og "Electbyte Player." Denne handlingen genererer data konstanter, grunnleggende bevegelser, slag, spark, kommandoer, og grunnleggende sprite animasjoner.

3 Konfigurer fighter ved å skrive inn fighter navn i både "Character navn" feltene på venstre side av skjermen.

4 Still "Standard Palette Order" som "1,2,3,4".

5 Skriv inn din karakters navn, etterfulgt av ".sff" i "SFF filnavn" boksen. Gjør det samme for "SND File Name", "ASR File Name", "CMD filnavn, og" CNS filnavn ", bortsett erstatte" .sff "med de respektive akronym.

6 Velg "Lagre alle" og lagre malen til en ny mappe som du kaller etter din karakter.

7 Klikk "Delt Palette" og deretter "OK".

8 Lagre alle filer som Fighter Factory ber deg om å lagre i mappen med din karakters navn.

9 Klikk på "Sprites". Slett sprites tre gjennom 64.

10 Åpne "paletter" -menyen.

11 Bla etter et lagret bilde som har mange av de fargene du ønsker å bruke. Åpne den.

12 Klikk "Optimaliser" og deretter "Zoom inn."

1. 3 Hold Ctrl-tasten og klikk på hver farge i paletten menyen for å velge alle fargene, og klikk deretter på den første paletten boksen for å overføre fargene. Velg "Apply palettene" og lagre filen i mappen med din karakters navn.

14 Skriv inn navnet på din karakter, etterfulgt av ".ACT" i "ACT Paletter: en linje" boksen. Klikk lagre alle.

15 Klikk på "Sprites" og deretter "Legg til" og velg alle ".pcx" filer lagret i din karakters mappe.

16 Velg «Vis" og deretter "Retningslinjer for å vise gulvnivået i" Mugen. "

17 Flytt sprites til riktig korrespondere med aksen av gulvet og skjermen ved siden av fôr sprite opp med blå linjer.

18 Velg alle bildene, høyreklikk og velg "Legg til gruppe til AIR."

19 Klikk på den blå "CLSH" boksen for å lage en hit boks. Flytt boksen for å samsvare med hit detection grensene for din karakter, og velg deretter "CLSN Standard" for å legge treffet boksen til alle rammer

20 Åpne "paletter" og laste opp nye angreps sprites til hovedmappen. Hit "OK".

21 Gjenta trinn 15 til 21 for hver animasjon du ønsker din karakter skal ha.

angripe

22 Velg type angrep fra animasjoner bar. Marker angreps sprites, høyreklikk og velg "Legg til gruppe til AIR."

23 Velg den røde "CLHS" boksen for å fastsette grensene for din angrepsslag boksen.

24 Klikk på "Sound" for å åpne en ny lydfil og åpne den for å angripe lyden til et angrep. Klikk "Lagre som" og lagre den i din karakters mappe.

25 Gjenta disse trinnene for hvert angrep du vil din karakter skal ha.