Hvordan lage en Online Game i spill Maker

Hvordan lage en Online Game i spill Maker


Spillet Maker er et nettsted som lar brukerne lage sine egne grunnleggende arcade spill online. Designet for brukere på alle nivåer av kompetanse, er spill skapt gjennom dra-og-slipp-handlinger i stedet for kodelinjer. Alle kan bruke denne programvaren til å utvikle et profesjonelt utseende spillet i løpet av kort tid.

Bruksanvisning

1 Lag en beskrivelse av et spill som både vil være enkelt å lage og bare ta en begrenset mengde tid til å spille. Spill skal være enkelt, i første omgang, for brukeren å få en forståelse av hvordan du bruker programmet. Du kan oppdatere spillet med mer avanserte nivåer senere. Tenk spillet målsettinger, for eksempel hvor mange nivåer for å inkludere og hva styrer på tastaturet er ansvarlig for hvilke funksjoner. Ved å opprette et konsept for spillet ditt, vil prosessen med å designe spillet blir stadig mer fokusert.

2 Design bilder eller sprites som de kalles på spill Maker, til å bli brikker i spillet. Hindringene som vegger, dører eller steiner, bør utformes på dette punktet. Spillet Maker sprites kan gjøres fra grunnen av i tegneprogram inkludert på datamaskinens programvare, ved hjelp av spillet Maker innebygde tegneprogram eller ved hjelp av forhåndslagde sprites funnet på YoYoGames.com.

3 Last sprites til spillet ved å gå til Resources menyen. Ved å klikke på knappen for "Create Sprite." Klikk på "Load Sprite" -knappen. Bildet vises på høyre side av skjermen. Klikk på "OK" -knappen. Gjenta dette trinnet etter behov til alle sprites opprettet er lastet opp.

4 Direkte sprites til å reagere og utføre en bestemt måte gjennom å skape definisjoner for hvert element. I Resources menyen, et avsnitt med tittelen "Lag Object" er tilgjengelig og gir muligheter for trekk. Alternativer, for eksempel retninger til å flytte og hvordan å hoppe, er tilgjengelig ved å skrive inn navnet på sprite du ønsker å styre. Når en sprite er valgt, velger du om du vil sprite å være "Stasjonær", eller fast og ikke bevege seg, for eksempel for en vegg eller et gjerde. Velg "Synlig" for en sprite som vil være et tegn ment å flytte gjennom hele spillet.

5 Velg hvordan du vil at bonde å flytte gjennom hele spillet ved å velge Legg hendelse knappen øverst til høyre. Klikk på Opprett-knappen og velge alle bevegelsene du ønsker din sprite å ha og hastigheten som sprite bør flytte. Når retninger og hastighet oppfyller dine standarder, klikk på OK-knappen for bevegelsene som skal programmeres. Bevegelser kan endres og endres når som helst.

6 Legg funksjoner for å lede sprites hvordan du flytter når visse tastaturknapper eller musebevegelser blir brukt. Funksjoner vil fortelle at spillet skal starte, for eksempel når en person klikker på skjermen. Du kan fortelle sprite å gå til venstre når tastaturets venstre pil-knappen. For å sette disse funksjonene, trykk på "Legg til hendelse" -knappen øverst til venstre. Også under i "Event Selector," klikk for å tildele hvordan du vil at sprite til å reagere.

7 Opprett et nivå er plass hvor spillet vil finne sted. I utgangspunktet bør rommet være grunnleggende. Mer komplekse kreasjoner kan bli lagt til senere. For å lage et rom, klikk på Resources menyen. Velg "Lag rom" for en visning av grå bokser skal vises. Plasser sprites der du vil de skal være lokalisert over hele plassen. Klikk på den grønne "V" skilt øverst til venstre på skjermen når oppsettet av spillet møter du blir fornøyd. Ytterligere nivåer kan bli gjort senere ved å gjenta denne prosessen.

8 Lagre og spille spillet ditt ved å klikke på "Lagre" -knappen på Fil-menyen. Navn spillet med en .gmk filtype på slutten. Du kan spille spillet ved å klikke på "Kjør" -kategorien i menyen. Velg "Run Normalt" -knappen. Trykk på <Esc> -tasten for å lukke programmet til neste gang. Hvis du vil at spillet skal bli publisert for andre å spille, gå til Fil-menyen. Velg "Opprett kjørbar" kommandoen, som vil utgi spillet på YoYogames.com for besøkende å laste ned og spille av seg selv.

Hint

  • Ikke lage et spill som vil være for vanskelig å designe for din første online spill. I første omgang er spillet ment å være grunnleggende, for å gi læring ferdigheter som er nødvendige for å bli kjent med programmet. Hvis du bestemmer deg for å ta på seg en komplisert første utfordringen, vil prosessen bli vanskeligere enn beregnet, og kan hindre riktige skritt mot å bli kjøpt opp.