Hvordan lage en Pokemon spill i RPG Maker XP

Hvordan lage en Pokemon spill i RPG Maker XP


Gjør din egen rollespill tar lang tid, og selv om "RPG Maker XP" (RMXP) kan hjelpe fremskynde denne prosessen, vil det fortsatt være en utfordring. Likevel, ved hjelp RMXP, kan du lage din egen "Pokemon" spill uten å måtte lære et programmeringsspråk. I stedet kan du få rett til godsakene; designe karakterer, skrive et manus og balansere spillet elementer. Det er en stor RMXP samfunn på Internett og skapt tusenvis av grafikk og musikkstykker for deg å bruke i spill, helt gratis og mange allerede "Pokemon" tema.

bruksanvisning

Fyll Materialer Base

1 Samle "Pokemon" grafikk fra hele Internett eller tegne eller skanne dine egne. Den elektroniske "Pokemon Database" har en komplett samling av "Pokémon" karakter grafikk som du kan bruke for spillet. Høyreklikk på et bilde du ønsker og velg "Lagre som...." Lagre dem et sted du kan lett finne senere, for eksempel på skrivebordet eller i en mappe for eksempel C: \ Images Pokemon.

2 Åpne RMXP og starte et nytt prosjekt. Klikk "Verktøy" og deretter "Materialbase" for å åpne materialbase, som er der alle dine grafikk og lyd filer lagres.

3 Klikk på "Battlers" og deretter "Import." Gå til stasjonen der du lagrer dine "Pokemon" bilder og importere alle Battler grafikken du vil bruke. For å sikre at du ikke importere bakgrunnen også, klikk på den med venstre museknapp. Dette forteller RMXP ikke å importere den fargen, men i stedet bare battler bildet.

4 Importer andre ressurser som du har, for eksempel midi-filer og sprites, i sine respektive mapper. Midis gå under "audio / BGM" mens sprites gå under "tegn".

5 Klikk på "Close" for å lukke databasen vinduet.

Utvikle din Database

6 Klikk "Verktøy" og deretter "Database" for å åpne spillets database. Det er der du kombinerer ressursene fra ressurser basen i selve spillelementer som fiender og karakterer.

7 Velg fanen "Skuespillere" og deretter "Endre Maximum". Pokemon spillene alltid har et enormt persongalleri, som spillere kan samle dusinvis av monstre å kjempe på deres side. Skriv inn antall tegn og monstre som du ønsker å være i partiet.

8 Fyll ut statistikk for Pokemon og menneskelige figurer, slik som Ash. "MaxHP" bestemmer hvor mye din karakter kan komme hit, mens "MaxSP" bestemmer hvor mye han kan bruke spesielle evner før de blir utslitt. "Str" er hvor kraftig han er med fysiske angrep og "Int" bestemmer styrken av sine magiske angrep. "Agl" påvirker hvor lett han kan smette unna angrep og «Dex" bestemmer hvor lett han kan treffe sin fiende. Etter å ha fylt ut på statistikken, dobbeltklikker boksene under "Tegn Graphic" og "Battler Graphic" for å tildele bildene fra materialer basen.

9 Velg "Enemies" -fanen og fylle ut statistikk for fiender. Siden dette er en "Pokemon" spill, som betyr at fiendene vil være identisk med "Pokemon" under "Skuespillere" fanen. Tildele dem statistikk lik de av en "Pokemon" du kan rekruttere.

10 Klikk på "Tropper" -fanen og tildele fiende "Pokemon" til dem. Når spillere har tilfeldige møter i spillet, vil de møte disse troppene, som kan bestå av en enkelt "Pokemon" hvis du velger. Klikk "OK" for å lukke databasen.

Kartlegging og arrangementer

11 Lag nye kart ved å høyreklikke på vinduet nederst i venstre hjørne og velge "New kart." Du kan bruke forskjellige kart temaer, for eksempel "Snow Town" eller "Grasslands", avhengig av hva slags innstilling du vil.

12 Plasser bilder i kartet ved å velge dem fra vinduet øverst til venstre, og klikk deretter på der du vil ha dem på kartet spillet. Du kan rotere mellom tre lag, hvert overliggende den før det. Dette lar deg lage lagdelte kart, som trær blant felt av gress.

1. 3 Velg "Events" lag og deretter høyreklikke på en av kartene. Velg "Ny hendelse." Under "Liste over hendelses kommandoer," høyreklikk og velg "Sett inn". Fra denne menyen kan du kasse en rekke spill hendelser, for eksempel dialog tekstbokser, endringer i musikk, fiendens møter og regisserte bevegelse. Når du har fylt ut materialet base og database, vil dette være ryggraden i "Pokemon" spillprosjekt.