Hvordan lage en religiøs Brettspill

Religiøs tro er den mest populære hobby på planeten, og konsekvent påvirker kjøpsbeslutninger. Om du går for en bred appell religion som kristendommen eller islam, en mer nisje religiøs tro som Shinto eller Discordianism, eller en historisk tro som den norrøne religionen, plukke en religion som appellerer til estetisk og mytologiske smak og få sprekker. Selv en relativt forutsigbar spillet vil ta på seg en episk følelse når den har kraft av noen årtusener av troen bak det.

Bruksanvisning

1 Velg en religion. Monoteistiske religioner gjør for en mer enhetlig, forenklede spill som passer for yngre spillere, mens polyteistiske religioner har en tendens til å ha komplekse og fargerike mytologier som stimulerer fantasien. Animistisk spill kan være nyttig for å lære geografiske trekk, siden elver, fjell og landegrenser kan være assosiert med ulike ånder. Rådfør linkene nedenfor for informasjon om verdensreligionene.

2 Velg den typen spill du ønsker. Vil du ha en quiz spill hvor spillerne er testet på sin kunnskap om verdig religion, et strategispill hvor de må konkurrere head-to-head eller en mer flaks-basert spill tungt på terningen rullende? For eksempel, hvis du gjør en kristen brettspill, kan en trivia spillet må spillerne svare på spørsmål om Bibelen arrangementer for å fremme på bordet, kan en flaks-basert spill har spillerne avansere gjennom de forskjellige hendelsene i Jesu liv basert primært på terning roller og et strategispill kan ha spillere som konkurrerer om sjeler som Guds tjenere og djevelen.

3 Design grunnleggende mekanikken i spillet. Gjør et spillebrett med samme antall ruter du vil ha. Kom opp med minst noen av de trivia spørsmål du vil spørre. Design nok av spillet for å prøve det ut.

4 Spill teste religiøs spillet. Få så mange som mulig til å spille spillet, helst med fokus på din målgruppe: folk som finner din religion troverdig eller underholdende. Få tilbakemelding om spillet, religiøst innhold og om de vil anbefale det til andre medlemmer av sin kirke, tempel eller coven.

5 Kom opp med noen art. For nesten alle spill, er 90 prosent av arbeidet dekorere. Bilder av spesielt viktige konverteringer smitings eller opplevelser fra religion ser bra ut. For grenser, kan det være lurt å bruke enkle motiver fra religion. For eksempel vil en egyptisk brettspill ser bra foret med skarabé biller, hieroglyfer, ankhs og andre kulturelle motiver.

Hint

  • Et spill trenger ikke å være alt en type eller en annen. En flaks basert spill kan ha litt trivia som spillerne må svare på, og en trivia spill kan ha terninger rullende.
  • Basere brettspill etter en eksisterende med god spillet vil gjøre det lettere å utvikle.
  • Strategispill avhenge sterkt på balanserte spillmekanikk å være morsomt. De krever en rekke trekk testing, og kan være vanskelig å få riktig. Vurdere å bo borte fra dem først.
  • Føler ikke at du trenger å utvikle pipelyd, blinkende elektroniske gadgets for brettspill. Religioner har en tendens til å lede merkelojalitet veldig effektivt, og fancy gadgets kan faktisk komme i veien for din merkeidentitet.