Hvordan lage en sannsynlighets Chart

Hvordan lage en sannsynlighets Chart


Noen av de beste spillerne kan vite sannsynligheten for å vinne og tape gjennom erfaring alene. For resten av oss, må vi ansette verktøy i matematikk for å fullt ut analysere sannsynligheten for våre umiddelbare situasjoner. En sannsynlighet diagram tillater oss å visualisere mulighetene for visse hendelser inntreffer. Opprettelsen av en sannsynlighetskart selv hjelper oss å beregne sannsynlighetene som svarer til arrangementer av interesse. Ved å følge en lineær prosess, kan du opprette en sannsynlighet diagram for nesten alle kjente spill.

Bruksanvisning

1 Skriv mulige hendelser langs toppen av tabellen. For eksempel, hvis du spiller et spill som krever to terninger som skal kastes, slik som i mange brettspill eller kasinospill som craps, skriver de mulige summer av terningen. Diagrammet på dette punktet vil ha tallene 2-12 skrevet langs toppen.

2 Skriv mulige måter å oppnå hver hendelse under arrangementer. I mange probabilistiske situasjoner, er det mange måter å oppnå en hendelse. For eksempel, en rulle 4 med terning kan omfatte rullende en 1 og 3, 2 og 2 eller 3 og en med den første og andre terninger, respektivt.

3 Sum det totale antallet mulige observasjoner (måter for å realisere alle fall). For eksempel i en to-terningspillet er det totalt 36 mulige ruller. Dette kan beregnes enten ved å telle antall muligheter, eller ved hjelp av sannsynlighetsteori (seks muligheter for den første rullen multiplisert med seks muligheter for den andre valsen er lik 36 totale muligheter).

4 Del antall mulige måter å nå hver hendelse av summen av det totale antall mulige observasjoner. For eksempel, en rulle 4 har sannsynligheten for tre dividert med 36, eller en av 12 forbundet med den.

5 Skriv sannsynlighetene på kartet. Sett sannsynligheten for en gitt hendelse under eller i nærheten av hendelsen.