Hvordan lage en Sittende Event "Roblox"

Hvordan lage en Sittende Event "Roblox"


Spillet "Roblox" gir spillerne muligheten til å programmere nivåene i spillet verden av skript hendelser og gjenstander. Noen av de mest underholdende hendelser er de som samhandler med spillere, slik som ikke-spillbare figurer som utveksler dialog eller en utløst hendelse som skjer når spilleren utfører en bestemt handling. En sittende arrangementet er et script som stadig sjekker for å se om spilleren sitter, og deretter utløser venter kode når den oppdager at spilleren sitter.

Bruksanvisning

1 Åpne "Roblox" studios.

2 Opprett et objekt i spillverdenen ved å dra en murstein fra kategorien Objekter på høyre side av skjermen inn i spillverdenen.

3 Utvid kategorien Workspace på høyre side av skjermen for å få tilgang til mappen med objektet du opprettet.

4 Utvid objektets mappen for å finne "Script". Åpne Script for å få tilgang til murstein kode.

5 Legg til følgende linjer med kode inn i manuset:

game.Workspace.Player.Humanoid.Seated: koble (funksjon ()

print ( "sittende")

slutt)

Dette kodelinje er på avtrekkeren, som bare aktiverer sittende hendelsen.

6 Legg alle linjer med kode man ønsker etter at denne delen for å skape et resultat av den sittende arrangementet. Du kan programmere en servitør kommer til å ta spillerens rekkefølge, en katapult lansere spilleren over kartet eller noe annet som du kunne tenke deg.