Hvordan lage en Skeeball spill

Hvordan lage en Skeeball spill


Skeeball er en klassisk og typiske arkadespill som har holdt fans underholdt i generasjoner. Selv om du sjelden finner spillet utsiden av arkader og spill parlors, kan hvem som helst kopiere dette spillet hjemme med noen få lett tilgjengelige materialer. Kopiere de viktigste komponentene i en skeeball maskin og lage et poengsystem. Dette inkluderer en ball for rullende, en skrå rampe og mål for spillerne å sikte på.

Bruksanvisning

1 Støtte opp en plate av tre mot en kort plattform. Bruk noen lett tilgjengelig element for å bruke som en plattform. Vanlige elementer inkluderer en kort, bred boks eller en lav stående tabell. Plattformen skaper skråning for hjemmelaget skeeball spillet. Ikke bruk en høy plattform; dette skaper en bratt skråning og skeeball maskiner har lav stigning.

2 Skriv ned punkter på hver av de fem bøtter med permanent markør. Disse skuffene tjene som mål for spillet og må ha en tilsvarende poengsum. Bruk noen scorer du vil, men sørg for å ha en høy score og en lav score.

3 Plasser bøtter på plattformen i samme mønster mål vises på tradisjonelle skeeball maskiner. Dette mønsteret har tre mål sentrert med midten av rampen med andre mestscorende bøtte lengst tilbake og lavest-scoring bøtte nærmest rampen. Plasser de to mestscorende bøtter i de bakre hjørnene av plattformen siden disse er de to vanskeligste mål å treffe.

4 Rull tennis ball opp rampen som du vanligvis gjør med tradisjonelle skeeball maskiner. Se ballens bevegelse for å sørge for at rampen har riktig helling. En lav stigning hindrer baller fra å treffe bøttene mens en stor skråning reduserer ballens hastighet til raskt. Juster rampen og plattformen deretter.

Hint

  • Bruk varianter av dette prosjektet for å lage din egen skeeball spill. For eksempel kan et barn versjon av spillet omfatter en rampe som er lagt inn mot en sofa med flere skåler stilt opp foran rampen som tjener som mål. Hvem som helst kan opprette en skeeball spill med noe å bruke som en rampe, til et element holde som rampe og flere beholdere å bruke som mål.