Hvordan lage en Stick Fight på Flip

Flip Studios er et underholdningsprogram som bruker berøringsskjermen til Nintendo DS, slik at amatørartister for å lage og dele korte tegneserier og filmer. En detaljert animasjon, for eksempel en kampscene, krever kunstneren å tegne flere bilder i en sekvens. Derfor er enklere emnet, jo lettere er det å raskt animere en full scene. Stick tallene er et felles tema for animatører som bare starte opp fordi de krever liten detalj.

Bruksanvisning

1 Tegn storyboards, slik at du vet hvordan du vil at kampscene å se. Storyboards skal plotte ut de store beats av animasjonen. Bestemme hvordan du vil kampen for å se på forhånd vil gjøre det enklere for deg å animere.

2 Åpne et nytt prosjekt og begynne med å tegne dine aktører i feltet med DS Stylus. Bruk pennen til å tegne skuespillerne og maling bøtte verktøyet for å fylle en plass med en farge eller struktur.

3 Trykk på høyre knapp på DS-kontroller for å flytte til neste bilde. Bildet fra den forrige rammen vil bli vist i en lysere farge slik at du kan tegne neste ramme i relativt samme plass og skala. Men sørg for at den neste rammen har en liten forskjell i plasseringen av tallene for å vise bevegelse. For eksempel, hvis pinnen figuren er å kaste en punch, bør armen flytte litt mer fremover i hver ramme.

4 Legg til så mange rammer som du trenger for å fullføre kampen scene. Trykk på "Up" på DS kontroll pad til enhver tid for å forhåndsvise animasjonen. De avanserte redigeringsverktøy tillate deg å slette eller legge til rammer, justere hastigheten på animasjonen eller legge til spesialeffekter.

5 Rekord lydeffekter som bruker DS mikrofonen for å legge til din kampscene. Ved bruk av Flip verktøy for innspilling, vil animasjonen spille, slik at du kan tid lydeffekter med handlingen på skjermen.

6 Lagre animasjonen og koble til Flipnote Hatena ved hjelp av en Wi-Fi Internett-tilkobling for å dele animasjonen med andre animatører fra hele verden.

Hint

  • Lek med de forskjellige effektene som er tilgjengelige for å skape en dynamisk kamp animasjon. For eksempel å bytte til en svart lerret for en ramme når en punch kobler skaper en blinkende effekt som gjør handlingen ser mer dramatisk.
  • Hver animasjon ramme kan ha opp til to lag. Layers kan kopieres over fra ett bilde til det neste. Ved hjelp av dette verktøyet kan du opprette en statisk bakgrunnslaget som aldri endres mens stokk tall kjempe over toppen.