Hvordan lage en Tetris spillet i «Little Big Planet"

"Little Big Planet" er et PS3-spill som lar spilleren endre landskapet og miljøet for å gi nye utfordringer i gameplay. Lag en enkel Tetris-aktig byggekloss spillet ut av «Little Big Planet». Ingen lagt programvare er nødvendig og spillmekanikken vil ikke bli negativt påvirket etter at du har gjort spillet.

Bruksanvisning

1 Velg "Create" modus fra settet av menykommandoer på skjermen. Klikk på den rosa firkanten for å få opp de viktigste funksjonene for nivå skapelsen. Velg "Tool bag." Velg en grunnleggende objekt fra listen over de som tilbys på skjermen. Plasser objektet nær midten av skjermen for enkel tilgang.

2 Velg "Corner Editor" -verktøyet. Plasser verktøyet som har erstattet markøren over et hjørne av objektet. Trykk på knappen på skjermen for å fjerne hjørne.

3 Gjenta denne prosedyren, og starter med et nytt objekt og bruke "Corner Editor" -verktøyet, bare slette et annet hjørne. Gjenta dette for å slette et annet hjørne på ytterligere to stedene.

4 Plasser objektene nær toppen av skjermen. Velg "Tool Bag" ikonet og gå til den andre siden av verktøy. Velg "Grunnleggende Kontakter" på siden, etterfulgt av "String" -kontakt. Trykk på strengen verktøy som har erstattet markøren på en av gjenstandene på toppen av skjermen. Klikk på objektet for å angi slutten av strengen på objektet. Gjenta denne fremgangsmåten ved bunnen av skjermen for å angi den andre enden av strengen. Gjenta denne fremgangsmåten med hver av de andre stedene.

5 Velg "Justerings navn Effect Basic Settings." Velg "Timer". Velg et objekt og stille timeren lengde til 10 sekunder. Gjenta dette med alle andre objekt. Velg "Two-Way Switch." Klikk på et objekt for å sette ett punkt, og klikk deretter på bunnen av skjermen for å sette det andre punktet.

6 Avslutt menyinnstillingene. Test Tetris-aktig spill effekten du har opprettet ved å kjøre nivå slik at blokkene faller ned fra toppen til bunnen.

Hint

  • Du kan øke antall blokker for Tetris spillet, endre fargene og legge til musikk til det nivået du har laget før du lagrer det.