Hvordan lage en Tremere for "Vampire: The Masquerade"

Tremere er uten tvil det vanskeligste klanen til å spille i noen "Vampire:. The Masquerade" Med et byråkrati som gjør Washington, DC, ser enkel, må spilleren forstå ins og outs av denne klanen bedre enn noen annen. Dette er definitivt ikke den beste klanen for en første gang spiller. Men Tremere er også uten tvil den mektigste av alle klanene, med blod magi til disposisjon. Den Tremere er ifølge spillhistorie, en gammel sekt av magikere som søkte evig liv og så gjort seg til vampyrer. Med en bakgrunnshistorie sånn, hva kan gå galt?

Bruksanvisning

1 Snakk med historieforteller for å finne ut hvor nært hun kommer til å følge den bakgrunnsinformasjon skapt av "Vampire" og "Ars Magica." Mark Rein-Hagen, en av de viktigste forfatterne av "Vampire" game system, først skrev "Ars Magica", et spill satt i middelalderen om en magisk gruppe kalt Tremere. Når Hvit Wold release "Vampire: The Masquerade," mye av Rein-Hagens opprinnelige "Ars Magica" bakgrunn ble innlemmet i klanen.

2 Les bøkene grundig. Siden Tremere er så grundig basert på byråkrati og lojalitet til klanen, er det viktig at spilleren forstår regler og forskrifter av klanen godt slik at tegnet ikke et uhell bryter dem.

3 Lag en interessant bakgrunnshistorien. I alle rollespill essensen av karakteren er i sin historie. Hva fikk ham bli en vampyr? I motsetning til andre klaner, mest Tremere tjene som menneskelige acolytes i klanen før de Omfavnet, så en bakgrunn som involverer en tilfeldig handling som resulterer i karakter bli en vampyr er ikke sannsynlig å fungere.

4 Studer magic system og diskutere hva magi du kan ha med ST. Fordi det er mange veier for magi som Tremere kan studere, de er mer erfaringspoeng heavy enn andre klaner. For å gjøre en virkelig fantastisk Tremere, vil du trenger mye mer erfaring enn hvis du var en klan som bare har tre disipliner som er tilgjengelige for dem.

5 Fokuser på dine mentale evner. De fleste av disipliner - spesielle evner - av Tremere er basert på mentale egenskaper. I en laiv som betyr Tremere bør være mental primære, og i tabletop det betyr Mental statistikken bør være bedre enn fysiske eller sosiale statistikk.

Hint

  • Trinn utenfor normen. Ha en god, men annen grunn, at karakteren ble omfavnet. Ikke stol på de gamle standarder for "Jeg var virkelig godt med magi" eller noe like halt.
  • Unngå tendensen til å bli så fokusert på krefter som du glemmer å rollespill. Gjør din karakter interessant for noe annet enn sin evne til å bruke magi - har en hobby eller personlighet.