Hvordan lage en vellykket D & amp; D Campaign

Hvordan lage en vellykket D & amp; D Campaign


En Dungeons & Dragons (D & D) kampanje som utgjør en rekke beslektede oppdrag, karakterene dine spillere samhandle med og de hendelser som skjer inne i og rundt hvert eventyr. Å bli en Dungeon Master (DM) og skape en vellykket kampanje er en utfordrende oppgave med mange belønninger. I motsetning til det mange tror, ​​er det ikke nødvendig å bo i kjelleren, sky det motsatte kjønn eller bære en lomme protector. Alt du trenger er riktig utstyr, litt fritid og en interesse i å engasjere fantasien med fantastiske muligheter og utbetalinger som skaper en hel verden fra scratch tilbud.

Bruksanvisning

1 Gjør deg kjent med reglene. Les bøker for både Dungeon Master og spillerne. Gå over nok av Monster Manual for å forstå hvordan statistikk arbeide for å bestemme skapning evner og hvordan å innlemme dem i møter. DM må være klar over alle regler, enten de gjelder hvordan spillet kjører, hva spillerne er i stand til å gjøre, eller hvordan man skal håndtere monstrene.

2 Bestem hva slags verden dine spillere vil bebo. D & D har en sterk middelaldersk smak, men det er god plass til å tilpasse. Din grunnleggende verdensbilde vil avgjøre sammenheng med hvert eventyr. Du kan designe en verden der magi og trolldom er vanlig, og det er fantastiske skapninger rundt hvert hjørne; du kan også lage et miljø der den mystiske er sjelden, øker effekten og viktigheten av å kjøre over en mektig trollmann eller magi element. Lag en generell oversikt for lokalpolitikk, aktuelle hendelser og landskapet. Det er ingen grunn til å gå over, bare satse på noen smaken. Når du er ferdig, navngi verden.

3 Lag et felles sted for spillernes karakterer å bebo. En liten by utenfor en by er et godt eksempel. Spør spillerne hvordan deres karakterer kjenner hverandre, uansett om de er i slekt, og hvor godt de får sammen. Finn ut om de har blitt krige for år eller om de nettopp har møtt. Detaljer som dette gjør at du kan ta med troverdighet til kampanjen og gi alle muligheten til å engasjere seg i det sentrale punktet i D & D: rollespill.

4 Lag din første eventyr. Hold det enkelt og bruke en setting i nærheten av figurenes hjem. Gi dem litt informasjon om den nasjonale innstillingen og utforme en skikkelig bly i. Ikke start tegn i midten av et fangehull. Fortell dem en lokal innbygger kone har forsvunnet, og det er tegn på en kamp som fører ut mot en naturlig hule inngang. Gi dem en grunn til å være nysgjerrig og tillate dem å oppdage ting på egenhånd og med sine egne metoder og karakter evner.

5 Bruk påfølgende opplevelser å bygge på hendelser i forrige. Mens din første eventyr er best kjørte sakte og bevisst for å gi alle tid til å tilpasse seg de mange spillereglene, bør etterfølgende hendelsene bringe hendelser og figurer av større betydning inn i bildet. Ved den tredje eller fjerde eventyr bør du tenke på en bestemt handling og fleshing ut engangskarakterroller å legge til rette et mål eller mål større enn tomt på ett eventyr. Denne informasjonen skal komme til aktørene i en jevn strøm. Aldri holde tilbake for mye, men alltid holde dem nysgjerrige.

6 Avslutt hver eventyr med en cliffhanger. En del av en fengslende og vellykket kampanje er evnen til å holde spillerne gjette, nysgjerrig og ønsker mer. Adventures som ender med vedtak ta bort fremdriften av grander ideen om en vedvarende verden med strålende oppdrag og handlinger som har vidtrekkende konsekvenser. Aldri nekte spillerne sine seire, men alltid la dem lurer på hva som kommer til å skje videre.

Hint

  • Spill kosttilskudd som Neverwinter Campaign Setting tilbyr ferdige miljøer for DM uten tid til å gjøre alt på egen hånd.
  • Bruk detaljer hver sjanse du får. En dør er bare en dør, men en rusten jernbundet dør som knirker åpnes sakte og illevarslende gir spillerne en følelse for sine omgivelser. Spillere huske detaljer. Detaljer gjøre verden mer reell.
  • Regler var ment å være brutt. Hvis spillet er bare ikke så hyggelig fordi regel er å begrense spillestilen din, er det greit å endre det. Målet er å ha det gøy, ikke for å la spillet bli kapret være upraktisk bestemmelser.
  • Prøv å handle ut dine tegn. Snakk dialogen som om du var dem. Oppfordre spillere til å gjøre det samme. Rollespill handler om å bli en annen. Ikke sette grenser for kreativitet eller uttrykk.
  • Miniatyrer er flotte visuelle verktøy som hjelper med å holde styr på karakter stillinger og kampsituasjoner.