Hvordan lage en Wolf RPG SIM

Hvordan lage en Wolf RPG SIM


Ulver er de største medlemmer av familien av dyr som omfatter husholdningen hund. Til tross for sine redusert tall i USA, beholder de en spesiell plass i kulturer av de ulike menneskene som befolker landet. Disse mystiske hjørnetenner er synonymt med drøyt av naturen og den frie ånd av den store villmarken. Som fokus for en simulering rollespill, ulver gjøre interessante fag - alltid på randen av sult og utryddelse - men sliter med å overleve mot fantastiske odds. For de som er villige til å takle utfordringen, å skape et slikt spill kan være en givende oppgave.

Bruksanvisning

Bilde Klargjøring

1 Samle referanse bilder av ulv og byttedyr og lagre dem på datamaskinen. Du vil gjøre best for å skape en bestemt mappe for disse bildene.

2 Last Adobe Photoshop og laste "face tiles.png" fil fra RPGMaker VX katalogen (som er 384x192 piksler i størrelse.) Dette vil være malen for din "ansikts" karakter bilder som representerer din ulv ulike følelsesmessige tilstander. Den spesifikke tone av grønn bakgrunnsfarge brukes for en åpenhet.

3 Jordbruk og skala flere ulve bilder til 96x96 piksler og sette dem inn i .png fil ved siden av hverandre. Du kan bruke opptil åtte bilder totalt å fylle malen. Plukk bilder som viser en særegen ulv ansiktsuttrykk - for eksempel redd, aggressiv, nysgjerrige eller passive. Hvis du ønsker å ha en gjennomsiktig bakgrunn, fylle området med grønn bakgrunnsfarge fra malen.

4 Lagre filen som "ulv ansikt tile.png" og flytte den inn i RPGMaker VX-katalogen.

5 Laste character.png filen fra RPGMaker VX-katalogen. Det bør være 384x256 piksler i størrelse. Dette vil bli malen for animasjoner for ulv og andre dyr det kan støte på i løpet av spillet.

6 Lag animasjon ramme bilder av ulven beveger seg i hver av himmelretningene (animasjonen er bare tre rammer, slik at de ligger så sømløs i overgang som mulig). Bildene må være 32x32 piksler. Bruk henvisning ulv videoer for å skape moderat troverdige bilder. Lim hver ramme inn i referansebildet, ved hjelp av tegn bildene som en veiledning for plassering.

7 Lag animasjon rammer for hver stilling du ønsker ulven å kunne ta, for eksempel huk, løpe eller hoppe. Gjenta den samme prosessen for alle slags dyr du ønsker ulven til å jakte eller støter som bjørn, hjort eller kaniner.

8 Lagre filen som "wolfcharacter.png" eller "wolfprey.png" eller "wolfencounters.png" som hensiktsmessig og flytte filene til RPGMaker VX-katalogen.

Opprett tegn

9 Åpne en ny Microsoft Excel-regneark og opprette flere kolonner. Merk hver med viktig statistikk til spillet ditt og navnet på skapningen. For eksempel kan du ha en kolonne merket "Prey" og andre som heter "Camouflage", "Evasion", "Sult", "Helse", "Weight" og "Speed".

10 Bygg en database over aktuelle verdiene ved å sammenligne virkelige verden statistikk på ulv eller andre dyr og bruker ulven som basis for alle sammenligninger. Snarere enn å prøve å komme opp med en beregning på egen hånd, kan du bruke faktiske verdier som vekt i pounds og hastighet i miles per time der det er mulig. For verdier som "Evasion," bestemme en relativ sjanse for dyret å unnvike ulven, for eksempel 80 prosent for de fleste små pattedyr siden bare én av fem som for ulven jakter vanligvis lykkes. Noen statistikk, for eksempel sult, vil variere med tid og hyppigheten av fôring.

11 Overfør databasen inn i RPGMaker VX-databasen ved å lage en skapning for hver oppføring på listen. Tildele statistikk til skapningen som tilsvarer tallene i databasen.

12 Utvikle produkter for hver skapning som skal droppes under deres liv og død. For de fleste, bør dette omfatte avfall, kjøtt, bein og uspiselige biter. Legg disse elementene til skapningen base inventar. For bedre å lage ulven erfaring, skape en "duft markør" element som skapninger slipp på tilfeldige intervaller i løpet av sine daglige aktiviteter, og en "identifisere duft ferdighet" som gjør at en ulv å lære duften av forskjellige skapninger og spore dem over en region.

1. 3 Tildele grafiske bilder til skapningene du har laget.

Lag en verden

14 Velg en passende verden flis sett for kartet. For de fleste ulver, vil du ønsker å bruke en skog fliser satt til å representere deres habitat, men noen lever i ørkenen, slettene eller semi-urbane omgivelser.

15 Male et verdenskart ved hjelp av verden fliser basert på reelle kartfunksjoner. Husk at mange ulver vandrer opp til 100 miles, så kartet ditt bør inneholde et stort område for å representere et egnet jaktområde. Sørg for å inkludere områder med vann og riktig plantelivet å gi områder for jakt.

16 Lag submaps innenfor regionene (koblet sammen med "dør elementer") til å representere en mer nærbilde av områder av særlig interesse for ulv eller hans historie. Disse kan variere fra jaktområder til oppvekst eller områder av samfunnsmessig betydning til en ulv, for eksempel en klippe-side vista. Hvis ulven Simuleringen inkluderer et urbant område, legge mat til flere søppeldunker å representere en kilde som noen ulver bruke til å supplere sine dietter.

17 Lag plott hendelser som utløses av ulike in-game statuser. Når ulven sult når en viss terskel, kan du utløse en "trang til å jakte" event. Lag en in-game timer og bruke den til å utløse sosiale eller parring arrangementer, eller selv endre hyppigheten av utseendet av visse byttedyr eller predatorer.

18 Test spillet ofte til du er fornøyd med det generelle utseendet og preget av simuleringen. Du kan legge til musikk og lydeffekter (for eksempel ulv hyler eller growls) for en siste finishen.

Hint

  • Besøk support sider for RPG Maker for å se om noen allerede har skapt noen av flisene du ønsker å bruke. Disse ressursene kan spare deg for mye tid.
  • Ikke bruk opphavsrettsbeskyttet materiale for eksempel bilder eller musikk i spillet ditt hvis du ønsker å distribuere det kommersielt.