Hvordan lage et brettspill fra boken "The Westing Game"

Hvordan lage et brettspill fra boken "The Westing Game"


"The Westing spill", en Newbery-prisvinnende barnebok av forfatteren Ellen Raskin, ble første gang utgitt i 1978 og er fortsatt populær blant barn i dag. Boken er et mysterium hvor beboerne i en bygård er paret opp for å samle ledetråder for å prøve og spore opp en stor arv. Som tittelen antyder, selve boken er liksom som et spill, som både lesere og karakterene må prøve og løse gåten om de mystiske ledetråder.

Bruksanvisning

1 Designe et spill sti som brikkene vil følge. Det enkleste er en enkel vei bokser som de spillebrikker beveger seg gjennom å avansere i spillet. Denne stilen er brukt i klassiske spill, som Candyland eller Life. Spill kan også bruke et rutenett-stil bane med ulike mellomrom presentere ulike utfordringer eller hindringer. Baner kan også avgreining inn i flere ulike spor. Spaces langs veien kan ha ulike krav, slik som å kreve tegn for å fullføre en utfordring, mister en sving eller ta et kort.

2 Trekke ut spillet banen på papir og deretter overføre til papp eller kartong du skal bruke for din spillbrettet. Bruk markører, maling eller fargede papirlapper å legge farge til din spillebrettet design.

3 Opprette et mål for spillet. I "The Westing spill," karakterenes mål er å løse et puslespill å vinne penger. Dine spillere kan ha en lignende målsetting. I likhet med tegn, vil de samle ledetråder for å vinne tyvegods, eller i dette tilfellet, vinner spillet. Bruk bingo chips, dam eller kort som ledetråd stykker og har spillerne samler disse for å vinne spillet. Spilleren å komme til slutten med flest ledetråder eller den første spilleren til å samle alle ledetråder kan være vinneren.

4 Legg utfordringer til spillet for å gi spillerne muligheter til å tjene ledetråder. Spillere kan tjene ledetråder ved å svare trivia spørsmål om "The Westing Game" eller ved å svare riktig gåte spørsmål. Skriv ut disse spørsmålene på kort og spillere kan få sjansen til å svare på spørsmål når de lander på enkelte rutene på brettet.

5 Lag spillebrikker til å gå sammen med boken. Det er 16 tegn i boken, men de er koblet sammen i grupper på to for å løse mysteriet. Du kan ha åtte stykker for spillet, med hver brikke som brukes til å representere en av disse parene. Tegn parene på papir eller kartong og lim eller tape dem til spillebrikker. Bruk spillebrikker fra gamle spill, dam, tomme trådsneller eller andre små gjenstander som dine spillebrikker.