Hvordan lage et kart for TF2

Den fartsfylte flerspilleraction av Team Fortress 2 er morsomt og tilgjengelig for fans av første-person shooter spill på både Xbox 360-konsollen og Steam plattform for hjemmedatamaskiner. I tillegg kan PC-spillere lage kart av sin egen design som skal spilles i løpet mot den massive fellesskapet av TF2 fans. Programvaren er gratis ved kjøp av en lisens for spillet og er tilgjengelig for Steam-plattformen på Windows- og Mac-maskiner.

bruksanvisning

1 Last ned og installer Source SDK. Programmet kan nås via Verktøy-menyen på Steam-plattformen, som automatisk vil overføre og installere de nødvendige filene.

2 Start Source SDK og velg Team Fortress 2. Start Hammer, et nivå map editor for Source SDK. Klikk "Ny ..." på Fil-menyen for å åpne en tom kartet.

3 Lær å navigere i kartet ved hjelp av mus og tastatur (med W, A, S og D-tastene). Velg den røde kameraikonet for å bruke kameraet verktøyet. Med dette verktøyet kan du plassere kameraer rundt på kartet, som lar deg se kartet fra ulike perspektiver.

4 Velg grå kube-ikonet for å få tilgang til Block verktøyet. Dette verktøyet er kjent som en pensel, byggesteinen for alle grunnleggende konstruksjon for kartet. I Top 2D-visning, klikk og dra over nettet for å skape en boks. Trykk Enter for å legge til blokken til kartet.

5 Bruk markeringsverktøyet (markert med en rød pil) for å velge blokken. Klikk og dra for å endre størrelsen på blokken til 1024 x 1024 x 64 enheter. I X eller Y visningen velger blokken igjen, Shift + klikk og dra blokken for å lage en klone av den opprinnelige. Flytt musen oppover og du vil opprette et tak for et enkelt rom.

6 Klone børsten igjen. Endre størrelse og dra det slik at blokken blir en vegg som forbinder den opprinnelige blokken til sitt nye tak. Gjenta dette trinnet til du har opprettet fire vegger, som hver festes gulv til tak. Bruk de ulike visningene for å være sikker på at du ikke har igjen noen åpne sprekker eller hull i hjørnene. Ellers kartet ikke riktig kompilere.

7 Åpne Texture Browser å utforske og redigere et bredt utvalg av teksturer vil bruke på vegger. Bruk markeringsverktøyet til å ta tak i blokken du ønsker å redigere. Klikk Bruk Nåværende Texture knappen for å endre utseendet på blokken du har valgt. Gjenta prosessen for de andre vegger.

8 Lag spawnpoints for spillere, gjenstander og våpen på kartet. Bruk Entity verktøyet til å velge fra Object Toolbar liste over mulige enheter som skal plasseres i kartet. Sett opp minst en spawnpoint og ett element ved å klikke et sted på gulvet og trykke på Enter.

9 Utnytte Lighting, Entity, tekstur og Block verktøy for å tilpasse kartet utover denne grunnleggende oppsett. Du kan også gå tilbake og slå ut en av veggene du har opprettet for denne første rommet. Husk at alle rommene må være fullstendig avstengt fra den åpne tomrommet utenfor strukturen i kartet. Se Resources i denne veiledningen for en massiv arkiv av tips om ytterligere tilpasning fra utviklere av Valve software.

10 Klikk Fil-menyen og velg "Lagre som ..." Skriv inn et navn for kartet og klikk "Lagre". Kartet ditt er lagret, men det er fortsatt behov for å bli kompilert for å forberede den for spill. Fra Fil-menyen, velg "Kjør Kart ..." I "Andre spillparametere" -feltet, skriv "-toconsole -dev -console + sv_lan 1" og klikk "OK" for å kompilere kartet.