Hvordan lage et kart i Alien Swarm

"Alien Swarm" er en troppsbasert taktisk actionspill utgitt av Valve Software for PC i 2010. Denne oppdaterte utgaven av det totale konvertering mod for "Unreal Tournament 2004» slår hardt med forbedret grafikk, frenetisk gameplay og skremmende fremmede møter rundt hvert hjørne. Ikke bare er spillet gratis å laste ned av Valve Software "Steam" service, det kommer også med et kart editor som tillater spillere å opprette og dele sine egne spennende kampanjer. Lage en egendefinert kart i "Alien Swarm" bør ikke være for komplisert for alle med litt 3D-modellering erfaring.

Bruksanvisning

Opprette og Texturing objekter

1 Åpne Steam og download "Alien Swarm" hvis du ikke allerede har. Klikk på "Library" -menyen og klikk på "Alle spill" drop-down listen.

2 Velg "Verktøy" og dobbeltklikk på "Alien Swarm - SDK" liste under "Verktøy" på venstre side av menyen. Høyreklikk på "Hammer Verden Editor" element på "Alien Swarm Authoring Tools" menyen som dukker opp og velg "Launch". Nå klikker du på "Fil" og "New".

3 Plasser objekter i øvre høyre "top" visningsruten med "Block Tool." Det er best å plassere det første objektet på kartet opprinnelse punkt (der de blå linjene i topp utsikt krysser hverandre).

4 Juster størrelsen på blokken ved å klikke og dra den hvite prikker som vises på hjørnene og kanter når det er valgt. Trykk enter for å skape en faktisk kube. Dette objektet vil tjene som utgangspunkt rommet ditt egendefinert kart.

5 Bruk "Selection Tool" for å velge kuben og høyreklikk på objektet i noen av 2D-visninger. Velg "Lag Hollow" for å slå kuben inn i et rom med vegger, gulv og tak. Du kan enten "Del opp gruppe" komponentene i kuben eller klikk på "Toggle tekstur søknad" verktøyet og velge de individuelle ansikter av et objekt for presis detaljering.

6 Slett taket. "Alien Swarm" spilles fra et fugleperspektiv-visning perspektiv; dermed vil toppen av kuben hindre spillerens syn. Velg toppen av kuben etter "opphever" objektet (eller mens "Toggle Texture Application" -menyen er aktivert), og trykk på slettetasten på tastaturet.

7 Klikk på "Browse" ved siden av den lille firkanten på høyre side av kartet redaktør grensesnitt. Dette vil få opp et utvalg av teksturer.

8 Velg et mønster og dobbeltklikk på den. Du vil forlate tekstur menyen og finner ut at den lille boksen til høyre nå inneholder teksturen du har valgt. Velg et objekt og klikk "Apply Gjeldende Texture" for å legge overflaten.

Plassere Entities og struktur Seals

9 Velg "Entity Tool" og klikk et punkt i din hule rom for å skape en spiller karakter. Du kan bevege karakteren i kartet ved å venstre klikke og dra (at han står på fast grunn). Hold skift før du drar tegnet for å lage en klone.

10 Endre karakter av en enhet ved å klikke på den med venstre museknapp, høyreklikke på den i en av 2D visningsvinduer, og deretter velge "Properties". Nå kan du angi objektets "Class" ved hjelp av rullegardinmenyen i vinduet som åpnes. Du kan lage alt fra målsettinger til monstre ved hjelp av denne teknikken.

11 Velg en enhet og endre sin klasse "Light". Endre fargen på en lys ved å klikke på "Brightness" og "Velg farge". Du kan justere høyden og plasseringen av lyset ved å klikke og dra sin enhet i noen av visningsvinduer.

12 Lag en kube som er mye større enn den opprinnelige rom. Størrelse og posisjon den nye boksen, slik at det helt omslutter den første kuben. Påfør en "toolsnolight" tekstur til den nye boksen.

1. 3 Klikk på objektet med høyre museknapp i et 2D-panelet og velg "Bind til Entity." Endre klassen "func_brush" og tildele penselen et navn. Gjen disse objektene og få dem omringe rommene på kartet for å hindre "lekker" feil.

14 Lagre kartet i "\ SteamApps \ common \ Alien Swarm \ sverm \ maps \" katalog når du er klar til å teste den. Trykk F9 i redigeringsprogrammet til å kjøre på kartet. Klikk "Expert ..." og trykk "Go!" å ta en prøvetur.

Hint

  • Det hjelper å bli kjent med 3D-modelleringsprogrammer som "Maya" før du prøver å lage din egen 3D-kartet. "Alien Swarm" map editor grensesnitt skal være enkelt for alle med litt 3D-modellering erfaring.
  • Venstre klikk "Camera" i 3D-visning. Eksperimenter med ulike visningsalternativer i rullegardinmenyen for å finne den du foretrekker. Det er lettere å jobbe i et strukturert miljø med solide objekter fremfor alt ramma.