Hvordan lage et kart i «Titan Quest"

"Titan Quest" er et action-rollespill laget av Iron Lore Entertainment i 2006, hvor spillerne ta rollen som helter kjemper monstre i flere mytologiske innstillinger. Den omfattende verden editor lar spillerne lage sine egne Titan Quest kart, oppdrag og mods. Etter spillere har fullført den tradisjonelle kampanjen, lage kart i verden redaktøren kan legge flere hundre timer med spilling til Titan Quest.

bruksanvisning

1 Åpne opp "Art Manager" program. Åpne "Mod" -menyen på verktøylinjen, og velg deretter "Ny ..." for å opprette en ny katalogstruktur. Navn katalogstrukturen.

2 Åpne "Editor" -programmet. Åpne en "Editor" -vinduet fra "Fil" -menyen, hvis det ikke vises automatisk. Velg katalogen. Åpne "Maps" -mappen i katalogen for å opprette et nytt kart, og deretter fylle i boksen ber om et navn på det nye kartet. Klikk på "OK".

3 Åpne "Region" -menyen, velge "New Terrain». Plasser den i "Maps" -mappen og name it. Legg nivåer til kartet ved å åpne "Regioner" -menyen og velge "New Grid." Lagre nivåene i "Maps" igjen, gi det et navn og klikk "OK."

4 Rediger nivå avhengig av hva du vil at nivået skal se ut. Velg et plant, klikk på "Gå til" -knappen, som består av to piler som går i motsatt retning, under toppmenyen verktøylinjen. Endre nivået høyde ved å klikke på platået verktøyknappen, som har en grønn form som ser ut som et platå. Hold "Control" knappen nede og beveg musen opp og ned for å endre størrelsen. Knappen med en grønn skråning og en pil ned vil finjustere vidda. Bruk de samme tastene for å endre formen opprettet. De andre høyde verktøy fungerer på samme måte som for platåer og heving eller senking. Verktøyene som ser ut som vann vil tilsett vann med samme mus kommandoer.

5 Legg terreng teksturer ved å velge "Texture Maleri" -verktøyet. Klikk "Legg til Layer" og velg et alternativ fra listen. Merk en tekstur lag fra høyre meny, deretter venstreklikke på musen for å male teksturer.

6 Legg objektene ved å velge "Object" -verktøyet, som ser ut som et menneskelig ansikt. Klikk til venstre for mappen som vises i høyre meny, og velg deretter et objekt fra noen av de vises mappene. Legg objekter ved venstreklikke på objektet, og deretter flytte noen lagt objekt på terrenget ved å venstreklikke på musen. Venstre-klikke på musen og trekke en boks rundt en gruppe av objekter vil velge det merkede objekter, som nå kan flyttes som en gruppe. Space-tasten Angrer en bevegelse av det valgte objektet. Ved å trykke på "Control" og "C" tastene sammen vil kopiere de markerte objektene og "Control" og "V" vil lime dem.

7 Opprette en oppføring mellom nivåene. Velg en oppføring objekt fra "Objekter" -menyen, som en hule inngangen, gå til Underground filkatalogen og velg hulen for å legge det inn på kartet. Pass på at "Fest til rutenett" er merket av i "Creation Parameters" boksen. Gå tilbake til "layout" og klikk på et annet nivå. Klikk på "Gå til" -knappen, deretter på "Grid" fra høyre meny, og klikk deretter på søkeknappen, for å finne en flis sett eller palett for nivået skapelsen. Lag nivået, inkludert en oppføring objekt. Klikk på portalen verktøy som ser ut som en dør. Deretter i "Link Portals" -vinduet, klikk på "Browse" -knappen og venstreklikk inngangen stykke. Gå tilbake til inngangen brikke i den andre nivå. På samme "Link Portals" -vinduet, klikk på andre "Browse" -knappen, og klikk deretter på den første inngangen stykke.

8 Legg tegn ved å velge "styrer" under "poster" -mappen i "Objekter" -menyen. Under "Controls", klikk på "spawnplayer" -knappen, og klikk hvor som helst på kartet. De "proxyer" mappene inneholder monstre som du kan legge til.

9 Sett ufremkommelige områder med ufremkommelig område verktøy som har forbudt skilt på den. Hold "Shift" -tasten vil angre eventuelle feil med denne børsten. I layout, velger du "Build", og i rullegardinmenyen, klikk på "Gjenoppbygg All pathing" og klikk "OK." Deretter velger du "Gjenoppbygg alle kart" under "Build" og klikk "OK." Velg "Fil" og "Lagre alle".

10 Gå tilbake til "Art Manager." Velg "Map" -mappen. Høyreklikk .wrl fil ved navn valgt i trinn 1, og velg deretter "Auto-Lag Asset" og klikk "OK." Velg "Assets" fanen fra listen i kategorien nederst til venstre. Velg kartet med det navnet du har gitt det. Høyreklikk på navnet og klikk på «Bygg». Skikken kartet skal være komplett.