Hvordan lage et rollespill Script

Dataspill utgjør en lukrativ del av underholdningsindustrien. Mange universiteter og tekniske skoler tilbyr nå kurs og grader i spilldesign og programmering. Men videospill trenger mer enn bare banebrytende grafikk og miljøer. Spill, spesielt rollespill (rollespill), trenger historier, noe som betyr at de trenger skript.

Bruksanvisning

1 Kom sammen med designteamet og konseptualisere verden og tegn for spillet. Innstillingen vil i stor grad påvirke stilen til dialog og arrangementer.

2 Design et grunnleggende plot. For eksempel "En gammel ridder går på et oppdrag for å finne sin savnede sønn i en magisk skog." Tenk i form av hendelser i en historie arc: begynnelsen, klimaks, og oppløsningen.

3 Utvid plottet inn en kort fortelling. Skriv bare hendelser som skjer med hovedpersonen, ingen dialog.

4 Approach selve manuset som et manus for en actionfilm. I en actionfilm, er historien brutt opp av lengre skuddvekslinger, eksplosjoner og slapstick. I et spill, er plottpunkters brutt opp av fangehull gjennomgang, verden leting og element ledelse. Nye plottpunkters blir introdusert i nye byer og fangehull gjennom dialog.

5 Ta med cutscenes og spesielle arrangementer der kontroll av karakterene er tatt bort fra spilleren for å fortelle historien. Cutscenes gi den grafiske kunstnere mulighet til å skape høy kvalitet pre-rendret videoscener, som legger til atmosfæren av viktige scener med overlegen grafikk og karakter interaksjoner. Bruk store bokstaver eller andre spesielle markører for å la programmering teamet vet hva arrangementet skal se ut. Eksempel: En FIRE starter i VILLAGE som partiet ser seg rundt i panikk. Skurken, innhyllet i mørke, skritt ut av flammene og PARTY TAR to skritt tilbake i sjokk.

6 Bruk et flytdiagram for å spore plottpunkters der beslutninger skaper forgrening stier i historien og åpne sidequests. Flytskjemaer er også nyttig for å lage samtale trær, som er flere veier til dialog for en enkelt nonplayer karakter. For eksempel, av en liste med spørsmål kan du be en vakt, svarer på utsagnet "Vi vokte dette stedet, men de betaler ikke mye," du kunne si: "Hva om jeg har betalt deg mer?" Dette kan åpne et nytt sett med dialogvalg som slutter med en sjanse til å bestikke vakten.

7 Hold utviklingsteamet oppdateres ofte om endringer i plottet og noen steder du har tenkt på å legge til. Opprette et spill er en komplisert laginnsats. Hver ny hendelse, plassering og karakter lagt mer arbeid for programmerere og kunstnere. Å la alle få vite hva du jobber med, samt kjenne alle andres arbeid, vil resultere i en mye høyere kvalitet.